معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی اجرای امور محلی را یکی از کارکردهای شوراها در کمک به قوه مجریه دانست و از اعضای شوراهای اسلامی خواست تا از فرصت به دست آمده برای خدمت رسانی نهایت استفاده را کنند.
کد خبر: ۶۰۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 07 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری از فرمانداری جاجرم : مجید پورعیسی در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها به منظور تجلیل و قدردانی از شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای شهرستان های جاجرم و گرمه با اشاره به این که در بحث شوراها آموزش به تنهایی کفایت نمی کند، گفت : تجربه کار اداری و شناخت و احاطه نسبی بر قوانین هم از موارد مهم در حوزه شوراهاست و در واقع زمانی شوراها موفق خواهند شد که بتوانیم آن ها را توانمند کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اصول و وی‍ژگی های حاکمیتی صحیح اشاره کرد و افزود : یکی از این ویژگی ها که در اغلب کشورهای جهان مورد توافق قرارگرفته، مشخص بودن حدود مداخلات دولت در مسائل حاکمیتی و عدم ورود آن در مسائل اجرایی و تصدی گری هاست.
وی به مجموعه وظایف دولت هم اشاره و اظهار داشت: دولت ها باید از میزان مداخلات شان در امور تصدی گری و اجرایی که ب دست مردم قابل اجراست، بکاهند تا اقتدارشان در امور حاکمیتی افزایش یابد .
پورعیسی با تاکید بر این که اداره امور محلی باید توسط مردم همان محل و با هزینه آن ها انجام پذیرد، خاطرنشان کرد: هرچه اداره امور محلی توسط مردم گسترده تر شود، به اصول صحیح حکمرانی نزدیکتر است.
وی در ادامه گفت: بسیاری از ناکارآمدی های حوزه بافت شهری ناشی از عدم کارکرد صحیح روستاهاست که اگر در این حوزه به درستی عمل کنیم، هیچ گاه حاشیه نشینی را شاهد نخواهیم بود.
پورعیسی با افزودن این که در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه توسعه روستایی انجام گرفته، به اعتبارات سفر رهبری به استان نیز اشاره و تصریح کرد :در مجموع 1700 میلیارد تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان ابلاغ شد که اهداف کلی این اعتبارات توسعه روستایی تعریف شد به طوری که تا پایان امسال تمامی روستاها گاز رسانی می شود.
پورعیسی از فرمانداران خواست با توجه به توافق با صدا و سیمای استان، در برنامه ریزی برای پوشش صد در صدی دیجیتال در روستاها اقدام کنند.
تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی روستایی با اهدای لوح تقدیر از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از دیگر بخش های این همایش بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار