معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تأکید کرد؛
توانمندسازی و اطلاع رسانی به شرکت های تولیدی صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان برای بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی در دستورکار دستگاه های متولی قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۰۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ 08 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در نشست هماهنگی جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: شرکت های متقاضی دریافت این تسهیلات باید صورت های مالی حسابرسی شده کاملی داشته باشند و برای تحقق این امر آمادگی داریم دوره های آموزشی برای آن ها برگزار و زمینه تسهیلگری در استفاده از توان متخصصان این حوزه را فراهم کنیم.
مجید پورعیسی از مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل امور اقتصادی، مرکز خدمات سرمایه گذاری و دیگر دستگاه های متولی خواست ضمن بررسی موانع دسترسی شرکت های استان به اعتبارات تسهیلاتی صندوق توسعه ملی، راهکارهای حمایتی پیشنهادی خود برای برطرف کردن آن ها را ارائه و اجرایی کنند.
گردآوری اطلاعات از بانک های استان در دو بخش گزارش عملکرد تسهیلات پرداختی از این صندوق و آسیب شناسی مسئله، دیگر نکته مورد تأکید این مقام مسئول بود.
مجید درخشانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هم گفت: از ابتدای تشکیل این صندوق تاکنون 18 میلیون دلار تسهیلات ارزی برای 3 طرح در خراسان شمالی پرداخت شده است ولی می توان برای بهره مندی هر چه بیشتر متقاضیان طرح های استان از این تسهیلات به نسبت ارزان قیمت، پیشنهادهای مشخصی را مدون و به تهران ارائه کرد.
بر اساس آمار اعلام شده بانک های عامل، از سال 90 تا پایان 96 حدود 190 میلیارد تومان تسهیلات ریالی نیز از منابع این صندوق در استان پرداخت شده است.
در این نشست، مدیران بانکی و دستگاه های اجرایی متولی هم پیشنهادهای خود برای تقویت روند جذب منابع تسهیلاتی صندوق توسعه ملی و بهره مندی بهینه فعالان بخش های صنعت، گردشگری و کشاورزی استان از این منابع را ارائه کردند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار