فعالان سیاسی خراسان شمالی
کد خبر: ۶۰۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 09 May 2018

آن ها معتقدند که آمریکا در این چانه زنی ها تنها به دنبال گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی است اما، ملت و مسئولان با وفاق و یکدلی اجازه نخواهند داد که کشور در این زمینه آسیب ببیند.
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: اینکه رئیس جمهوری آمریکا، برجام را بدترین توافق تاریخ می داند و به دنبال این است که از برجام خارج شود، نشان می دهد برجام به نفع ایران است و دفاع از آن برای ما ضروری است البته برجام نه قابل مذاکره مجدد و نه قابل کم و زیاد است.
علی قربانی اظهار کرد: وجود اختلاف نظر میان افراد مختلف امر طبیعی است و همه جریان های سیاسی، جناح ها و گروه ها با توجه به دیدگاه هایی که دارند ممکن است نظرهای متفاوت داشته باشند و مسئولان کشور با وجود اختلاف نظر و دیدگاه متفاوت که دارند نظرها را مطرح می کنند اما وقتی در جمع بندی کلی به این نتیجه می رسند که برجام برای کشور مفید است همه گروه ها، جناح ها و جریان های کشور با قدرت و قاطعیت از آن دفاع می کنند.
وی افزود: اگر در یک حکومت، چند نظر و صدای متفاوت شنیده شود، دشمن و در راس آن آمریکا از آن بهره برداری می کند اما هم اکنون کشور به مرحله ای رسیده که در قضیه برجام همه یکدل و یکصدا هستند.

** ایران گزینه هایی متناسب با سناریوهای آمریکا روی میز دارد
نماینده مردم شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و عربستان دشمنان برجام هستند، گفت: ایران برای سناریوهای متعدد که آمریکا و یا اروپا برای خروج و یا ماندن در برجام اعلام می کنند، گزینه های متناسب دارد و در قبال آن اقدام می کند.
وی تاکید کرد: اگر آمریکا از برجام خارج شود، بزرگ ترین بازنده در سطح بین الملل خواهد بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی فکر می کردند با برجام، یک شبه همه مشکلات حل می شود گفت: برجام، تنها زیرساخت ها را برای توسعه اقتصاد آماده می کند.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون باید متکی به منابع ملی کشور، رو به جلو حرکت کنیم و حال که بر سر اجرای برجام، مشکلاتی وجود دارد، همه دنیا می فهمد که آمریکا بدعهدی می کند.
قربانی اظهار کرد: در این زمینه، در داخل کشور هم وظیفه دولت و ملت و دیگر قوا، تلاش برای هم افزایی و تعامل است و باید دست در دست هم برای حل مشکلات اقدام کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که در داخل تعامل وجود داشته باشد، دشمن خارجی جرات نگاه چپ به کشور نخواهد داشت.

** لزوم وفاق و همدلی در جامعه
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره با تاکید بر لزوم وفاق و همدلی در میان مسئولان، آن را مورد نیاز کشور عنوان کرد و گفت: البته نباید خیلی به برجام تکیه می کردیم.
هادی قوامی اظهار کرد: این سال ها، فرصت خوبی بود که به سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه می شد البته هنوز هم دیر نیست و جلوی ضرر را از هر جا بگیریم، منفعت است.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا بدعهد است و برجام بهانه بود تا نشان داده شود که آن کشور به دنبال چه چیزی است.
قوامی گفت: باید در سه چهار سال گذشته، تلاش می شد که ظرفیت های اقتصادی داخل فعال شود و اتکا به داخل را افزایش می دادیم.
وی گفت: اگر به توان داخل متکی شده و وابستگی اقتصاد کشور را کمتر کنیم در مقابل مانورهای آمریکا و هم پیمانانش بیشتر و موثرتر حرکت و سیاست های آنان را خنثی می کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این زمینه نیاز است همدلی و هم افزایی میان مجلس، دولت و قوه قضاییه تقویت شود.

** آمریکا می خواهد نرخ را بالا ببرد
یک فعال اصولگرا نیز در این باره گفت: برجام با اما و اگر و چراهایی که وجود داشت، اکنون به این مرحله ای رسیده است و تحلیل گران معتقدند که آمریکایی ها قصد خروج از برجام ندارند بلکه تنها به دنبال بالا بردن نرخ و گرفتن امتیازهای مورد درخواست خود هستند.
قاسم جعفری اظهار کرد: خودداری ایران از حمایت از مظلومان و خودداری از دست یابی به صنعت موشکی از جمله این درخواست ها است و آمریکا تلاش دارد تا آن را بر ایران تحمیل کند.
این استاد دانشگاه افزود: بعد از برجام، تهدید زبانی آمریکا به حمله نظامی افزایش یافته است و در این زمینه اگر می خواهیم در برجام به نتیجه برسیم، باید هم افزایی و همدلی در میان مسئولان بیشتر شود.
وی تصریح کرد: راهکار این است که در چهارچوب همان نکات اساسی که برای ادامه کار مورد تاکید رهبری است، حرکت کنیم.
نماینده سابق پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند و البته انتقادها به مواضع دولت نیز باید دلسوزانه باشد خاطرنشان کرد: در این شرایط که دشمن، جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل کرده است باید با همدلی ملت و دولت و در سایه قانون و درایت رهبر معظم انقلاب، تلاش کنیم این مشکلات با پیروزی کشورمان، سپری شود.
جعفری بار دیگر تاکید کرد: 90 درصد تحلیل گران داخلی و خارجی بر این عقیده اند که آمریکا، هرگز امتیاز بزرگ برجام را از دست نمی دهد و چانه زنی ها، تنها برای بالابردن نرخ و گرفتن امتیازهای بیشتر است.

** توصیه های رهبری مدنظر باشد
جعفری با بیان اینکه همه در یک کشتی نشسته ایم اظهار کرد: دولت باید، صحبت های منتقدان دلسوز و نظر صاحب نظران را در موضوع اقتصاد مورد استفاده قرار دهد؛ در این صورت، حتما نتیجه خواهیم گرفت.
نماینده دوره گذشته مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در سایه وحدت و اراده جدی مسئولان و سه قوا به یقین حرف های بدخواهان تاثیر ندارد.
هنوز مشخص نیست که ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می خواهد چه کند، از برجام خارج شود یا بماند.
2 سال از تلاش ها برای توافق تاریخی برجام گذشته است و این سند بین المللی با وجود برخی کارشکنی ها و سنگ اندازی ها مورد حمایت جهانی است.
در این مدت، آمریکا نتوانسته حسن نیتش را اثبات کند اما ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است.
اکنون که آمریکا روح برجام را نقض کرده و تلاش دارد از پذیرفتن برجام سر باز زند، هر سناریو داشته باشد، ایران متناسب با آن گزینه هایی دارد که از آن استفاده خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.
با اجرای برجام از دی ماه 1394، مقام های ایرانی بارها به کارشکنی های طرف مقابل بویژه آمریکا برای اموری مانند ارتباط های مالی و تجاری اعتراض کرده اند.
«دونالد ترامپ» بارها بر پایان دادن به برجام تاکید کرده است و اکنون باید میان ادامه برجام یا خروج از آن تصمیم بگیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار