حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۶ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسیده که نسب به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۰۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 09 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۶ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسیده که نسب به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است وهم اکنون ۶ وقف دیگر در شهرستان بجنورد و اسفراین در مرحله ثبت قرار دارد که پس قطعیت اسناد به ثبت خواهد رسید.
حجت الاسلام رئوف سید نژاد ارزش ریالی این موقوفات را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.
وی بیان کرد: از این تعداد وقف جدید در خراسان شمالی، ۹ مورد مربوط به طرح آرامش بهاری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: از مجموع ۱۶ وقف ایجادشده، دو مورد در بجنورد به منظور امورات فرهنگی روستای باباامان وقف شده، یک مورد در جاجرم برای ساخت مسجد، سه مورد در شیروان، ۹ مورد در فاروج و یک مورد وقف در مانه و سملقان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام رئوف سید نژاد گفت: این موقوفات در زمینه‌های توسعه و آبادانی بقاع متبرکه، وقف حوزه علمیه به منظور امورات فرهنگی، احداث مسجد، احداث حسینیه، کودکان بی سرپرست و خانه عالم ایجادشده است.
وی بر ضرورت ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه تأکید کرد و افزود: وقف امور فرهنگی بیشترین میزان وقفیات را در خراسان شمالی به خود اختصاص داده و شهرستان فاروج رتبه نخست را در زمینه وقف در استان دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی مطرح کرد: کارشناسان اوقف به منظور وقف متناسب با نیاز روز جامعه به افراد خیر مشاوره می دهند تا وقفیات خود را بر آن اساس وقف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار