با گذشت ۶ ماه؛
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی گفت: درحالی‌که قرار بود سال گذشته کارگروه رسانه به‌منظور تقویت رسانه‌های استان تشکیل شود، اما باگذشت ۶ ماه از تشکیل این کارگروه خبری نیست.
کد خبر: ۶۰۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 09 May 2018

علی خادمی امروز در گفتگویی در بجنورد اظهار کرد: آبان ماه سال گذشته بود که معاون پیشین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی از تشکیل کارگروه رسانه به‌منظور برنامه‌ریزی، تقویت، ارتقاء رسانه‌ها و لازم‌الاجرا بودن مصوبات کارگروه در این استان خبر داد.

وی افزود: مهرداد ابراهیمی در نشست مشترک مدیران رسانه‌ها و هیئت‌رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان بر تشکیل این کارگروه در راستای برنامه‌ریزی و تقویت رسانه‌های استان ازنظر کمی و کیفی و خروج رسانه‌ها از وضعیت بد اقتصادی و بی‌رونقی تأکید کرده و خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌منظور افزایش سواد رسانه‌ای در بین خبرنگاران و مدیران با تأمین هزینه برگزاری این دوره‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی شده بود.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی بابیان اینکه روز گذشته ۵ رسانه مکتوب این استان لغو مجوز شدند و شمار رسانه‌های این استان از ۲۶ مورد به ۲۱ مورد کاهش یافت، تصریح کرد: لزوم تشکیل این کارگروه به‌منظور یافتن راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تعطیلی نشریات باقی‌مانده ضروری است.

وی گفت: عملاً ۲۸ درصد رسانه‌های مکتوب خراسان شمالی روز گذشته به دلیل عدم انتشار لغو مجوز شدند و در صورت استمرار این وضعیت طی هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد کاهش شدید شمار رسانه‌های مکتوب استان خواهیم بود.

خادمی تأکید کرد: بدون شک مقاوم‌سازی فرهنگی در سایه تقویت رسانه‌ها که مهم‌ترین ابزار برای فرهنگ‌سازی محسوب می‌شوند، محقق خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از دیدگاه‌های استاندار خراسان شمالی که خود اهل رسانه است، خواست تا از طرق ممکن راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از ریزش مجدد رسانه‌های مکتوب این استان پیدا کند.

خادمی وضعیت رسانه‌های خراسان شمالی را در مقایسه با سایر استان‌های کشور اسف‌بار خواند و گفت: خراسان شمالی از حیث شمار رسانه‌ها و نسبت جمعیتی به تعداد رسانه، همچنان در رده سی و یکم کشور قرار دارد، این در حالی است که استان رده سی‌ام جدول با اختلاف ۲.۵ برابری و خراسان جنوبی با اختلاف ۳.۵ برابری رسانه‌های این استان، از خراسان شمالی پیشی گرفته است.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات اظهار امیدواری کرد: با تشکیل هرچه سریع‌تر کارگروه رسانه که تلاش‌های زیادی در زمان حضور معاون وقت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری انجام و متأسفانه موضوع آن پس از تغییر ایشان کاملاً متوقف شد، امیدواریم بتوانیم زمینه تقویت اقتصاد رسانه و انتشار نشریات مکتوب، افزایش سواد رسانه‌ای با تشکیل کلاس‌های نوین آموزش خبرنگاری را شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار