900 دانش‌آموز دختر مقطع سوم ابتدایی مدارس شهرستان شیروان در فضایی روحانی رسیدن به سن عبادت خدای متعال و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند.
کد خبر: ۶۰۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 12 May 2018

پیش از ظهر امروز 900 نفر از دانش آموزان پایه سوم شهرستان شیروان رسیدن به سن تکلیف خود را با حضور امام‌جمعه شهرستان شیروان و مسئولین و معلمین خود در مصلی شیروان جشن گرفتند.

حجت الاسلام حسین کوثری با اشاره به این‌که رسیدن به سن تکلیف آغاز درخشش روح خداپرستی است گفت: رسیدن به سن تکلیف سرآغاز بندگی و حرکت در مسیر تعالی و معنویت است که کودکان ما از ابتدا برای انجام تکلیف دینی و واجبات خود تلاش کنند تا هیچ‌گاه اسیر هوای نفس نشوند.

امام‌جمعه شیروان در ادامه افزود: دانش آموزان به‌عنوان بزرگ‌ترین ظرفیت و سرمایه کشور هستند که معلمین وظیفه مهم تعلیم تربیت را بر دوش دارد.

وی اظهار داشت: معلمین و والدین در آموزش فرایض و مسائل دینی با سنگ زندگی اسلامی ایرانی به‌ویژه نماز در مدرسه و خانه مسئولیت سنگینی بر عهده‌دارند.

امام‌جمعه شیروان از جشن تکلیف به‌عنوان جشن عبادت و بندگی خدا یاد و تصریح کرد: هرکسی به مسائل دینی ازجمله نماز بی‌توجهی کند دچار خسران شده است

کوثری در پایان از والدین خواست در کنار مسائل دینی به فرزندان خود اخلاق و رفتار خوب، مسئولیت‌پذیری، کمک و احترام به والدین و تلاوت قرآن را به‌عنوان وظایف فردی فرزندانشان بیاموزند.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر اقامه نماز توسط دانش آموزان دختر، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، نیز اجرا شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار