معاون بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به حمایت بیمه ای از تاکداران استان گفت: این قشر با وجود حمایت های دولت، رغبتی به بیمه محصولات خود نشان ندادند.
کد خبر: ۶۰۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 14 May 2018

هادی اسعدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در نشست هماهنگی بیمه که سال گذشته با حضور استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در ستاد صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد، تامین بخشی از هزینه های حق بیمه تاکداران بر عهده استانداری گذاشته شد.
وی افزود: استانداری تامین 20 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت حق بیمه تاکداران استان را تقبل کرد اما برخی تاکداران از این حمایت ها استقبال نکردند.
اسعدی گفت: با سهم صندوق بیمه و استانداری در مجموع 90 درصد از حق بیمه سهم تاکداران پرداخت می شد اما برخی کشاورزان توان پرداخت همان میزان اندک را نیز نداشتند.
وی خاطرنشان کرد: سرمای دهه آخر اردیبهشت ماه امسال خسارت های زیادی به محصولات تاکداران و باغ های گردو وارد کرد و در صورتی که این محصولات زیر پوشش بیمه بودند، بخشی از خسارت ها جبران می شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح بیمه فراگیر تاکستان های استان برای تاکداران مناطق زلزله زده استان به صورت رایگان اجرا شد و تلاش داریم تا طرح بیمه فراگیر در تاکستان های استان امسال نیز اجرایی شود.
اسعدی افزود: سهم تاکداران استان با گزینه یک در بیمه پایه و تکمیلی محصول انگور به ازای هر هکتار از باغ های آبی 800 هزار ریال وباغ های دیم 500 هزار ریال بود.
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به استقبال نکردن کشاورزان از بیمه محصولات خود گفت: اکنون آنچه در بیمه کشاورزی جاری و ساری است، بیمه هزینه های تولید است و درآمد کشاورز زیر پوشش قرار نمی گیرد و بر این اساس خیلی از کشاورزان از مبالغ غرامت دریافتی گله مند هستند.
اکنون تنها سه هزار و 700 هکتار از 15 هزار تاکستان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار