استاندار خبر داد:
استاندار خراسان شمالی در نشست با اعضای بنیاد ایران شناسی از راه اندازی شعبه این بنیاد در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 14 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این نشست اظهار داشت: خراسان شمالی دارای ظرفیت ها و قابلیت های بالقوه فراوانی است که باید با شناخت درست و کارهای کارشناسی این توانمندی ها بالفعل شود و بنده از زمان ورودم به این استان با تاکید بر این که خراسان شمالی استان محرومی نیست، تلاش کردم مرکز استان در سطح ملی شناخته شود و با نام دیگر استان ها مانند بیرجند و بروجرد اشتباه گرفته نشود.
وی افزود: تاسیس شعبه بنیاد ایران شانسی در خراسان شمالی برای شناخت بیشتر استان بسیار موثر است بنابراین حمایت های مادی و معنوی خود را خواهیم داشت و تلاش داریم علاوه بر بهره مندی از اعتبارات استانی، جذب اعتبارات ملی را هم برای تحقق این هدف پیگیری کنیم و در این راستا نامه ای برای مرکز مکتوب و ارسال خواهیم کرد.
وی ادامه داد: طی رایزنی ها و صحبت هایی که با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشتیم، تصمیم بر این شد تا قسمتی از آینه خانه مفخم بجنورد به عنوان مرکز شعبه بنیاد ایران شانسی در خراسان شمالی در نظر گرفته شود.
بنیاد ایران شناسی، مؤسسه ای تحقیقاتی ـ آموزشی است که مطابق با تحلیل اهداف و وظایف مندرج در اساسنامه خود، برنامه هایش را براساس چهار فعالیت عمده استوار ساخته است. این چهار فعالیت که تکیه گاه و مکمل یکدیگرند، به مسائل مربوط به ایران در تمامی ابعاد و در چهار مفهوم «ایران فرهنگی ـ تاریخی»، «ایران زبانی»، «ایران جغرافیایی» و «ایران در تعاملات جهانی» می پردازد. شورای گسترش آموزش عالی کشور در سال 1376 اساس نامه بنیاد ایران شناسی را تصویب کرد و تا امروز شعبه های این بنیاد در 13 استان راه اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار