معاون دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سیل چند روز گذشته به تاسیسات زیربنایی، راه های روستایی و فرعی و همچنین اراضی کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۶۰۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 15 May 2018

محسن قادری روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: هم اکنون کارشناسان دستگاه های اجرایی در شهرستان های استان در حال بررسی میزان خسارت وارده و رفع مشکل هستند.
وی افزود: بارش باران، تگرگ و جاری شدن سیل در چند روز اخیر بیشترین خسارت را به تاسیسات زیربنایی و مزارع شهرستان های راز و جرگلان و شیروان وارد کرده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون تیم های راهداری در حال رسوب برداری راه های روستایی و فرعی این شهرستان ها هستند.
معاون دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: همچنین تاسیسات زیربنایی و مزارع کشاورزی شهرستان مانه و سملقان، بجنورد و اسفراین نیز از این حادثه خسارت دیده اند و هم اکنون کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت هستند.
مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم گفت: تیم های این جمعیت برای کمک رسانی به افراد سیل زده عازم شهرستان های درگیراستان با سیل شدند.
ابراهیم پرفند اظهار کرد: در پی وقوع سیل، هشت تیم عملیاتی به تعداد 45 امدادگر به روستاهای سیل زده قزل حصار، شورک و برزنه در شهرستان‌گرمه، و همچنین روستاهای دره خان، ینگی قلعه، قلهک بالا و پائین و حصار در شهرستان ‌شیروان اعزام شدند.
وی گفت: تیم های امدادی دیگر هم به روستای قلعه جق بالا در شهرستان‌ بجنورد و روستای سوخسو هاشم در شهرستان ‌راز‌و‌جرگلان اعزام شدند که این تیم ها هم اکنون در حال کمک رسانی به مناطق سیل زده هستند.
به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بیشترین میزان بارش ثبت شده استان در چند روز گذشته مربوط به ایستگاه لوجلی شیروان با 37.2میلیمتر باران است، در همین مدت ایستگاه روستای استاد فاروج 30.3، راز 9، یکه سعود 13 میلیمتر بارندگی داشته است.
میزان بارش باران در سال زراعی جاری در این استان در مقایسه با دوره آماری 37.8 درصد کاهش یافته است.
جمع بارندگی در سال زراعی 97-96 ( یک مهر تا 21 اردیبهشت) 121.6 میلیمتر و در دوره آماری 195.5 میلیمتر بوده است.
بیشترین بارندگی در سال زراعی جاری با 193.5میلیمتر مربوط به ایستگاه راز و کمترین نیز مربوط به ایستگاه اسفراین با 83.9 میلیمتر است.
خراسان شمالی جزو 10 استان پر حادثه کشور است و همچنین از مناطق سیل خیز نیز محسوب می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار