صبح امروز مراسم استقبال از قاسم باغچقی، جودوکار طلایی خراسان شمالی در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در لبنان، با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و دیگر مسئولان انجام شد.
کد خبر: ۶۰۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 16 May 2018

صبح امروز مراسم استقبال از قاسم باغچقی، قهرمان رقابت‌های جودو قهرمانی جوانان آسیا در لبنان، با حضور خانواده ورزشکار، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس اداره ورزش و جوانان بجنورد، رئیس هیات جودو و کوراش استان و علیرضا باغچقی و مصطفی دلیریان از اعضای شورای شهر بجنورد و چندی دیگر از مسئولان در محل شهربازی بجنورد انجام شد.

 

اعتبارات ویژه‌ای برای جودو و کوراش استان در نظر گرفتیم

کوروش بهادری در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد ضمن تبریک این قهرمانی، اظهار کرد: رشته جودو و کوراش در خراسان شمالی به‌عنوان یک پایلوت و برند در کشور، آسیا و حتی جهان مطرح است و حمایت‌های خوبی نیز همواره از هیات جودو و کوراش استان داشته‌ایم.

وی ادامه داد: اعتبارات ویژه‌ای را برای جودو و کوراش استان در نظر گرفتیم و تاکنون در اعزام‌ها نیز یاری‌رسان بودیم و امید است در سال 97 هم با برنامه کاربردی که خود هیات به اداره کل ارائه کرده بتوانیم اعتبارات قابل‌توجهی را در اختیار هیات بگذاریم.

جودوکاران خراسان شمالی خوش درخشیدند

کوروش خسرویار رئیس هیات جودو، کوراش و جوجیتسو استان نیز بیان کرد: آقایان علی محمدی بریمانلو و قاسم باغچقی تنها نمایندگان خراسان شمالی در این رقابت‌ها بودند که باغچقی طلایی شد و محمدی بریمانلو نیز بر جایگاه هفتم ایستاد.

خسرویار ادامه داد: ازآنجایی‌که این مسابقات ورودی المپیک جوانان ریو بود لذا از سطح بالایی برخوردار بود و همه قدرت‌های جودو دنیا که در آسیا هستند، در این مسابقات حضور داشتند.

رئیس هیات جودو، کوراش و جوجیتسو از مسابقات جودو جوانان جهان در طول سال جاری در بوسنی خبر داد و افزود: امید است باغچقی با توجه به کسب طلای آسیایی در لبنان، در مسابقات جهانی نیز خوش بدرخشد و برگ زرین دیگری بر افتخارات جودو استان و کشور بیافزاید.

وی ادامه داد: دو نماینده نیز در نوجوانان داشتیم که در آخرین لحظه باسیاست‌های فدراسیون از اعزام به این مسابقات کنار گذاشته شدند و فدراسیون بایستی در این خصوص پاسخگو باشد لذا تنها نمایندگان خراسان شمالی در بخش جوانان، آقایان باغچقی و محمدی بریمانلو بودند که نتایج خوبی را به دست آوردند.

با این طلا در رنکینگ جهانی به جایگاه 2 یا 3 صعود خواهم کرد

قاسم باغچقی دارنده مدال طلای آسیایی نیز به خبرنگار فارس در بجنورد گفت: نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی جوانان در بیروت پایتخت لبنان بود و بنده هم با توکل به خدا و غیرت و تعصبی که داشتم توانستم مدال طلا را از آن خود کنم.

وی در توضیح رقبای خود اظهار داشت: با استراحت در دور اول، در دور دوم با حریف سرسخت کره‌ای روبرو بودم و با برد حریف کره‌ای تقریباً مدال طلا برایم مسجل شد و در دیدار سوم با حریف ویتنامی مسابقه داشتم و بعد از برد مقابل ویتنام در فینال حریف پرقدرت قزاق را با ضربه ایپون از پیش رو برداشتم و توانستم گردن‌آویز طلای این رقابت‌ها را از آن خود کنم.

باغچقی ادامه داد: با کسب این مدال طلا جایگاهم در جهان به 2 یا 3 می‌رسد که احتمالاً چند روز آینده توسط فدراسیون جهانی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به رقابت‌های جهانی که 3 ماه دیگر در آمریکا برگزار می‌شود، تصریح کرد: یک هفته دیگر مجدد در اردو خواهم بود تا باقدرت بیشتر برای مسابقات جهانی آمریکا آماده شویم.

 این جودوکار خوش‌غیرت و بااخلاق همچنین بیان کرد: امید است بتوانم در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک جزو رنکینگ دارها بشوم و آنجا در رده بزرگ‌سالان حضورداشته باشم و نتیجه مطلوب را کسب کنم.

وی بابیان اینکه قطب جودو جهان در آسیا است تصریح کرد: ژاپن، کره، قزاق و ازبک حریف‌های سرسختی هستند که در سطح جهان نیز مدال دار و عنوان دار هستند و لذا این مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.

باغچقی در پایان گفت: در وهله اول از پدر و مادرم به‌پاس زحمات فراوانی که برایم کشیدند تشکر و قدردانی می‌کنم و سپس از مربیان خود، آقایان رضا و علی مهنان و مربیان تیم ملی که واقعاً به بنده برای کسب این مدال کمک کردند و همچنین آقای خسرویار صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

لازم به ذکر است در پایان یازدهمین دوره نوجوانان و نوزدهمین دوره جوانان آسیا در کشور لبنان تیم ۲۲ نفره کشورمان در بخش پسران و دختران با کسب ۷ مدال به کار خود پایان داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار