با حضور دکتر ربیعی انجام شد؛
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه استاندار خراسان شمالی با حضور در سیاه چادرهای عشایر مستقر در شهرستان بجنورد احکام بازنشستگی و مستمری بگیری شماری از آن ها را اهدا کرد و گفت: سیاست دولت تدبیر و امید بیمه کردن زندگی سالمندی در مناطق روستایی و عشایری است تا دوران سالمندی آن ها با فقر همراه نباشد.
کد خبر: ۶۰۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 18 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، علی ربیعی اظهار داشت: بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مشمول مستمری بگیری و از کار افتادگی است که با کمترین هزینه افراد می توانند خود را بیمه کنند چرا که بخش اعظم این پرداختی بر عهده دولت است.
وی افزود: با توجه به نوع بیمه انتخابی حداقل پرداختی افراد به طور ماهانه از ۲۰ هزار تومان شروع می شود و پرداخت حق کارفرمایی برعهده دولت است.
وی با بیان این که اکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یعنی معادل ۳۰ درصد کل جامعه هدف، بیمه شده روستایی و عشایری داریم، تاکید کرد: برای جذب ۷۰ درصد باقی مانده نیاز به کار بیشتری داریم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از سیاست های دولت اتصال این بیمه اجتماعی به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری است.
ربیعی تصریح کرد: صرف پرداخت وام در طرح اشتغال پایدار روستایی به عنوان اشتغال زایی تلقی نمی شود چرا که تجارب گذشته نشان داده است که وام تنها به معنای اشتغال نیست بنابراین شناسایی و تعریف رسته های شغلی با توجه به توانمندی های هر استان از اولویت های این طرح ملی است.
وی اشاره داشت: رسته های شغلی در خراسان شمالی شناسایی و نهادسازی شده است و این رسته ها در گذشته به بازار متصل نبودند که تکمیل نبودن زنجیره تولید و انباشت محصولات تولیدکنندگان را به دنبال داشت.
ربیعی افزود: زنجیره ای و خوشه ای نبودن تولید باعث افزایش هزینه تمام شده و ناکارآمد بودن تولید خواهد شد بنابراین رسته های شغلی با هدف تکمیل زنجیره تولید در هر استان تعریف شد و اکنون در خراسان شمالی به اندازه سهمیه تعیین شده، طرح ها بررسی و مصوب شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به منظور عملکرد بهتر بانک های عامل در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی تقسیم کار میان آنان انجام گرفت و پرداخت تسهیلات اشتغال عشایر به صندوق کارآفرینی امید، طرح های با محوریت مباحث کشاورزی به بانک کشاورزی، طرح هایی با جهت گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی به پست بانک و طرح های تعاونی ها و دیگر طرح های متوسط هم به بانک توسعه تعاون محول شد.
ربیعی در ادامه مسئله سلامت و آموزش را از چالش های عشایر کوچنده کشور اعلام کرد و افزود: بازماندگی از تحصیل به ویژه برای دختران در این قشر از جامعه زیاد بوده و سیاست دولت به حداقل رساندن و حل این مشکل در سال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار