معاون عمرانی استاندار خبرداد؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی پنجشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان از پایان عملیات اجرایی ۹۳۹۲ واحد احداثی و تعمیری زلزله زده خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 24 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا در این نشست اظهار داشت: عملیات اجرایی بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده شهری و روستایی آغاز شده بود که تاکنون 9392 منزل مسکونی گواهی پایان کار گرفته اند که از این تعداد، 2327 مورد احداثی و 7065 واحد تعمیری بوده است.
وی افزود: از 5 هزار واحد احداثی 2500 واحد شهری و 2500 واحد روستایی بوده است که باوجود اطلاع رسانی های انجام شده شاهد استقبال خوبی از سوی مردم برای دریافت تسهیلات نبوده ایم و تا کنون از 1863 پرونده تشکیل شده 698 نفر به بانک مراجعه و 116 نفر هم پایان کار گرفته اند.
وی ادامه داد: بنابر تصمیم اتخاذ شده در نشست های پیشین مقرر شد تا این اعتبارات برای بازسازی و بهسازی واحدهای روستایی هزینه شود که تا کنون و پس از اعلام این مصوبه پرونده 3053 واحد روستایی به بانک ها معرفی و قرارداد منعقد شده است.
علی نیا در خصوص جابجایی روستاهای پسرکانلو و قره چای هم که در زلزله 23 اردیبهشت سال گذشته دچار رانش شدید شدند، اظهار داشت: مباحث مرتبط با جابجایی روستای قره چای در دست اقدام است و بنابر زمان پیش بینی شده مردم این روستا اواخر تابستان می توانند در مکان جدید استقرار یابند.
وی بیان داشت: مشکلات اجتماعی موجب شده است تا کنون عملیات جابجایی روستای پسرکانلو اجرایی نشود که لازم است از طریق مجاری ذی ربط، طرح موضوع و تصمیم گیری شود.
در این جلسه هم چنین به گزارش سازمان جهاد کشاورزی اشاره شد که بر اساس آن، در زلزله سال گذشته 2 هزار واحد دامی دچار خسارت شدند که برای 507 واحد به ارزش 10 میلیارد و 800 میلیون تومان پرونده تشکیل داده شد که از این میزان تا کنون از محل منابع داخلی صندوق کارآفرینی امید به 121 پرونده معادل 2 میلیارد و 660 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است و علی نیا در این خصوص تاکید کرد: با توجه به قول مساعد وزیر کار در نشست اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مبنی بر پرداخت کامل تسهیلاتی که سال گذشته در بازدید از مناطق زلزله زده قول پرداخت آن داده شد بود، استان مکاتبه ای با وزارت کار برای پیگیری موضوع خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار