جشن گلریزان باهدف آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در آستانه لیالی قدر در اسفراین برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 03 June 2018

در آستانه لیالی قدر جشن گلریزان باهدف آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور امام‌جمعه، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی، رئیس ستاد دیه استان، فرماندار و جمعی از خیرین  در محل سالن شهید رخشی این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان امام‌جمعه اسفراین در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور خیرین و مردم نیکوکار اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه مغفرت و بخشش است و بهترین فرصت جهت کمک به نیازمندان و دستگیری از آنها می‌باشد.

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همه‌ساله در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود که به‌واسطه آن بسیاری از زندانیان به آغوش گرم خانواده‌های خود برمی‌گردند.

جواد نوروزی فرماندار اسفراین نیز ضمن قدردانی از حضور خیرین در در این امر خداپسندانه گفت: فردی که در زندان به سر می‌برد دغدغه معیشت و بهداشت ندارد اما خانواده‌های این افراد بدون سرپرست با مشکلات بسیاری مواجه هستند که همه ما وظیفه‌داریم به یاری آنان بشتابیم.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی نیز در حاشیه برگزاری جشن گلریزان اسفراین گفت: در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبا و دیرینه گلریزان و جشن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به همت ستاد دیه برگزار می‌شود که به کمک خیرین بسیاری از زندانیان دربند به آغوش خانواده‌هایشان برمی‌گردند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر تعداد زندانیان غیر عمد استان خراسان شمالی ۱۲۵ نفر می‌باشند گفت: جرائم این افراد صرفاً بدهی مالی است که توانایی پرداخت بدهی خود را نداشته‌اند و به‌ناچار راهی زندان شده‌اند که برای آزاد ساری آنان نیاز به ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

پروین افزود: شهرستان اسفراین دارای ۲۱ نفر زندانی غیر عمد می‌باشد که نیازمند کمک یک میلیارد تومانی خیرین در این شهرستان می‌باشد تا به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی گفت: در سال گذشته ۴۹ نفر از زندانیان اسفراین  با کمک‌های خیرین و همچنین حمایت‌های همه‌جانبه ستاد دیه استان خراسان شمالی از زندان آزاد شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار