نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اقدامات امام راحل برای جامعه از جمله تربیت، کادرسازی و سیاست را نام برد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از صدور این تفکر و روحیه و همراهی جهان می‌ترسند.
کد خبر: ۶۱۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 04 June 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در مراسم نخستین شب قدر و گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی با اشاره به عصاره دین اسلام در دو کلام اظهار کرد:  تربیت و سیاست این دو واژه اصلی است که تربیت بر خودسازی و سیاست بر جامعه سازی تأکید دارد.

وی با نگاهی به تاریخ اسلام و زمان پیامبر گفت: پیغمبر اسلام در مکه به خودسازی و کادر سازی اقدام کرد و سپس به جامعه سازی و ایجاد حکومت در مدینه پرداخت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نامه حضرت علی به امام حسن و مالک اشتر را نمونه‌ای از تربیت و سیاست در جامعه اسلامی دانست و افزود: بعد از ۱۴۰۰ سال از ظهور اسلام گردوغبار غفلت بر دین مردم باعث شده تا جامعه از اسلام ناب جدا شوند و دشمنان نیز نمی‌خواستند تا اسلام واقعی در جامعه ظهور و بروز پیدا کند.

وی ادامه داد: امام راحل از سال ۴۲ تا ۵۷ به خودسازی و کادر سازی برای انقلاب و تربیت پرداخت و سپس با تأسیس حکومت جمهوری اسلامی، سیاست دینی را اجرا و دستورا اسلام را زنده کرد و حکومتی را هنرمندانه تشکیل داد که ۴۰ سال بر پای خود ایستاده است.

امام‌جمعه بجنورد اقتدار کشور را حاصل خون شهدا و مدیریت امام راحل طی ۱۰ سال در بحران‌هایی همچون جنگ تحمیلی و ترورها عنوان کرد و گفت: ابرقدرت‌ها امروز از قدرت هسته‌ای و موشکی ما نمی‌ترسند بلکه از صدور انقلاب و همراهی جامعه جهانی با انقلاب اسلامی می‌ترسند.

وی در پایان از مردم خواست تا باتحمل گرانی و سختی‌ها، بهانه‌ای به‌دست دشمنان ندهند و گفت: مسئولان و مدیران ازجمله تعزیرات اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند و دشمنان بدانند که رمضان برای مسلمانان مبارزه اقتصادی و عاشورا مبارزه سیاسی برای جامعه اسلامی تعلیم می‌دهد.

گفتنی است در این مراسم مردم ولایتمدار و دین‌دار مرکز خراسان شمالی با ذکر دعای جوشن کبیر و برگزاری مراسم قرآن به سر و سینه‌زنی در رثای امیرالمؤمنین و توسل به ۱۴ معصوم آیین نخستین شب قدر را به‌جا آوردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار