نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی:
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال پادگان ارتش خراسان شمالی به خارج از استان به علت کمبود زیرساخت، قابل قبول نیست.
کد خبر: ۶۱۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 04 June 2018

علی اکبری در گفتگو با خبرنگاران درباره انتقال کامل پادگان ارتش خراسان شمالی به خارج از استان، اظهار کرد: پادگان ارتش مرکز استان به نوعی هویت شهر بجنورد محسوب می شود که انحلال یا انتقال آن به استانی دیگر خسارت جبران ناپذیر مادی و معنوی برای منطقه محروم به دنبال خواهد داشت.

اکبری افزود: باتوجه به اینکه خراسان شمالی دارای مرز مشترک با کشور ترکمنستان است، بنابراین حفظ ارتش به منظور امنیت در این استان ضرورت دارد.

وی با اشاره به اقدامات مثبت و موثر ارتش خراسان شمالی طی دهه های مختلف برای کشور، بیان کرد: حضور نیروهای ارتش خراسان شمالی به هنگام تجاوز دولت روسیه به مرزهای کشور سبب دلگرمی مردم  بود.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و رازو جرگلان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نیروهای ارتش خراسان شمالی در قالب لشکر ۷۷، در دوران جنگ تحمیلی پیروزی های زیادی را برای کشور به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: جانفشانی های این نیروها هیچ گاه از تاریخ حذف نخواهد شد.

اکبری افزود: همپنین مردم بجنورد روزهای دوشنبه و پنج شنبه با مارش نظامی نیروهای جان برکف پادگان ارتش شهدای خود را تشییع می کردند که این موارد از جمله مظاهر بسیار مانوس ارتباط مردم با آن پادگان است.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ پادگان ارتش در خراسان شمالی همراه با سایر نمایندگان استان به جد پیگیر و همچنین مکاتبات لازم در این باره با فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح انجام شده است.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی ادامه داد: بنابراین انتظار می رود فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران این مطالبه ارزشمند مردم بجنورد را جدی گرفته تا حق مسلم آنان همچنان حفظ شود.

اکبری عنوان کرد: چنانچه از طرف فرماندهی ارتش اقدامی موثر دیده نشود قطعا از طرف دفتر مقام معظم رهبری برای حفظ این مجموعه تاریخی و ارزشی پیگیر خواهیم شد تا منجر به  انحلال یا انتقال این پادگان نشود.

ارزش ریالی املاک پادگان ارتش خراسان شمالی انکارناپذیر است

وی گفت: رونق اقتصادی پادگان ارتش خراسان شمالی در منطقه انکارناپذیر است چرا که ارزش املاک و اموال این پادگان در نقطه مرکزی شهرستان بجنورد بسیار بالا بوده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با این وجود می توان چندین پادگان در حواشی و سایر نقاط استان ایجاد کرد و توجیه نبود زیرساخت های مناسب قابل قبول نیست.

انتقال ارتش خراسان شمالی به معنای بردن سرمایه های استان به سایر نقاط کشور است

اکبری اضافه کرد: تمام مردم بجنورد نسبت به هکتارها زمین پادگان ارتش در منطقه مرکزی این شهرستان که از ارزش ریالی بالایی برخورداراست آگاهی کامل دارند، بنابراین اگر ارتش به خارج از استان انتقال داده شود، معلوم می شود سرمایه های مردم را به دیگر نقاط کشور منتقل می کنند و این ظلم به مردم استان است.

وی مطرح کرد: باتوجه به وفور اراضی در بجنورد و سایر مناطق خراسان شمالی، مشکلی از حیث فضا وجود ندارد، همچنین سال های گذشته، شورای تامین مصوباتی مبنی بر وجود فضای کافی و مناسب برای استقرار ارتش در شهرستان جاجرم داشته است.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و رازو جرگلان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پادگان ارتش به سبب استقرار طولانی در بجنورد، برای مردم ارزش معنوی زیادی دارد، از این رو انحلال و یا خروج آن از استان سبب تشویش روحیه مردم خواهد شد.

اکبری گفت: همچنین با انتقال پادگان ارتش، امتیاز خدمت سربازی در این منطقه محروم برای مردم استان سلب خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار