عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای طرح های عمرانی سطح کشور، تامین چهار میلیون تن قیر رایگان در قانون بودجه امسال تصویب شده است.
کد خبر: ۶۱۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 05 June 2018

علی قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر این اساس، شرکت ملی نفت موظف است از محل منابع در اختیار خود معادل ریالی چهارمیلیون تن قیر رایگان تا سقف 30 هزار میلیارد ریال را در اختیار وزارت خانه های مختلف قرار دهد.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی افزود: 54 درصد از قیرهای رایگان امسال در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد تا در اجرای روکش آسفالت و آسفالت راه های روستایی و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از قیرهای رایگان، 17 درصد است که برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام طرح و پروژه های مشارکتی با دهیاری ها صرف می شود.
وی خاطرنشان کرد: 13 درصد از قیرهای رایگان برای اجرای آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر جمعیت در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد.
قربانی اظهار داشت: 13 درصد از قیرها برای اجرای خاکپوش (مالچ) به وزارت جهاد کشاورزی و 3درصد برای نوسازی مدارس به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می یابد.
وی گفت: امید است با این میزان قیر رایگان طرح های عمرانی در شهرها و روستاها سرعت گیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت برای امسال پیشنهادی در زمینه تامین قیر رایگان نداشت و این میزان قیر با پیشنهاد نمایندگان مجلس تامین می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار