مدیر تیم‌های ملی کوراش:
مدیر تیم‌های ملی کوراش ضمن اشاره به اردوی مشترک بین‌المللی در خراسان شمالی با حضور سه کشور خارجی، لیست نهایی بانوان اعزامی به بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۱۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 09 June 2018

کوروش خسرویار امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: هشتمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان در بجنورد، مرکز خراسان شمالی به‌صورت بین‌المللی و با حضور سه کشور خارجی از امروز آغاز و تا 31 خردادماه به طول می‌انجامد.

مدیر تیم‌های ملی کوراش در ادامه افزود: 16 کوراشکار در بخش بانوان و 14 کوراشکار در بخش آقایان از کشورمان به این اردو دعوت‌شده‌اند و همچنین 15 کوراشکار همرا 3 مربی از اندونزی، 3 کوراشکار به همراه یک مربی از هند و 7 کوراشکار همراه یک مربی از تایوان در این اردو حاضرند.

وی همچنین بیان کرد: تایوانی‌ها روز گذشته وارد خراسان شمالی شدند، تیم هند سه‌شنبه و همچنین کوراشکاران اندونزی نیز دوشنبه به این اردو ملحق می‌شوند که کشورهای هند و اندونزی علاوه بر آقایان، میزبان بانوان کوراشکارشان نیز خواهیم بود.

مدیر تیم های ملی کوراش در ادامه تصریح کرد: روز گذشته اردوی بانوان آغاز شد و طی مسابقات انتخابی درون اردویی 6 بانوی اعزامی به جاکارتا برگزیده شدند و تقریباً قطعی هستند مگر این‌که سهمیه‌ها کاهش یابد، دچار آسیب‌دیدگی شوند، افت شدیدی پیدا کنند و یا به هر دلیل دیگری نتوانند تیم را همراهی کنند که در این صورت نفرات بعدی به بازی‌های آسیایی اعزام خواهند شد.

خسرویار از خانم‌ها طاهره آذر پیوند و فاطمه شبانی در وزن منفی 52، زهرا نادری و آذر کولیوند در وزن منفی 63 و زهرا باقری و لیلا چغلوند در وزن منفی 78 به‌عنوان 6 بانوی برگزیده برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی نام برد.

وی همچنین تصریح کرد: در وزن 78 کیلوگرم 6 نفر، در وزن 52 کیلو 4 نفر و در وزن 63 کیلوگرم نیز 6 نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند و به‌صورت دوره‌ای مسابقه دادند تا درنهایت 6 نفر نام‌برده برگزیده شدند.

مدیر تیم های ملی کوراش در ادامه از اعزام 2 نفر از اعضای تیم ملی کوراش آقایان به مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان که در 7 تیرماه برگزار خواهد شد، خبر داد و افزود: این مسابقات در شهر بخارا ازبکستان است و تعداد زیادی از کوراشکاران ازبک، تاجیک، قزاق، قرقیزستان و روس شرکت می‌کنند لذا تقریباً شبیه‌سازی بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود و این به ما در انتخاب نفراتی که می‌خواهیم به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم کمک می‌کند؛ دو نفر اعزامی به ازبکستان بعد از اردوی مشترک بین‌المللی بجنورد انتخاب می‌شوند.

دبیر کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش از رایزنی برای برگزاری اردو مشترک بین‌المللی برای بانوان در کشور ترکمنستان خبر داد و تصریح کرد: بعدازاین اردوی بین‌المللی، سایر اردوها تا بازی‌های آسیایی داخلی خواهد بود و سعی می‌شود اردوها را به شمال کشور به جهت نزدیکی آب‌وهوای آن به جاکارتا، انتقال دهیم.

خسرویار با اشاره به وضعیت نابه سامان تزریق بودجه از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، بیان داشت: کمامان پیگیر دریافت بودجه هستیم و قرار شده تزریقات مالی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت بگیرد که هنوز اجرایی و عملی نشده است و همچنان منتظریم.

لازم به ذکر است آقایان قنبرعلی قنبری، جعفر فیروزآبادی، امید تیزتک، قاسم احدی، مجتبی زمانی مقدم، جعفر پهلوانی، فرزین شاهباز، بهزاد وحدانی، الیاس علی‌اکبری، مجتبی باغچقی، حامد رشیدی، سعید قاسمی، محمدعلی ذاکری و محمد ملک محمدی 14 کوراشکار دعوت‌شده به این اردو هستند که تحت هدایت سرمربی خسرو دلیر و مربی رضا مهنان و مربی حسین علی‌اکبری تمرین می‌کنند.

گفتنی است خانم‌ها زینب جلالوند، آذر کولیوند، لیلا چغلوند، سحر چغلوند، طاهره آذر پیوند، زهرا نادری، نوشین تقی لو، آسیه شجاعی، اعظم شیرپنجه، زینب یزدان دوست، مهتاب باغچقی، زهرا ناصری نیا، فاطمه شبانی، محدثه سبحانیان، الهام ذوالفقاری و زهرا باقری 16 بانوی کوراشکار دعوت‌شده به این اردو هستند که زیر نظر سرمربی مهری مهرپور و مربیگری بتول پاکروح و فاطمه فرخی تمرین می‌بینند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار