مدیرکل ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی:
مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان خراسان شمالی از صدور ۳۹۷ سند مالکیت به میزان بیش از 2 هزار هکتار زمین به نام اداره اوقاف خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 12 June 2018

علی‌اصغر اسدی  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و اهمیت این موضوع از دیدگاه ایشان هدف و گسترش فرهنگ وقف را رشد معنویت و خیرخواهی در جامعه عنوان و ادامه داد: اگر بخواهیم وقف را نهادینه کنیم باید فرهنگ سازی در این زمینه با نگاه مشترک و ملی گام برداریم در غیر این صورت آن چیزی که به عنوان هدف تعیین شده است محقق نخواهد شد.

وی افزود: یکی از سنت های الهی وقف است و در جهت تثبیت حقوق وقف باید آن را بکار بگیریم چرا که با احیاء موقوفات و سنت حسنه وقف گرایش مردم به این فریضه الهی بیشتر و می‌توان فاصله طبقاتی را کاهش و براساس نیت واقف در جامعه هزینه کرد و رفاه اجتماعی را نیز در جامعه بیشتر نمود.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی با تاکید مجدد براینکه فرهنگ وقف باید در جامعه نهادینه گردد افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند در جامعه با درآمدهای مالیاتی و زکات‌های پرداختی و سایر درآمدها، فاصله طبقاتی را کاهش دهد بلکه ما نیز به عنوان اعضاء جامعه باید وارد میدان شویم و به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نماییم.

اسدی افزود: در سایر کشورها کمک‌ها به عنوان یک اقدام نوع دوستی و کمک به دیگران مطرح است در حالیکه در کشورهای اسلامی از جمله ایران هدف نگاه اخروی و حرکت به سوی معنویت  و محرومیت زدایی و نشر فرهنگ اسلامی است.

وی ضمن تاکید مجدد بر سخنان و راهکارهای مورد نظر مقام معظم رهبری ادامه داد: اگر این امور را اصول کار بدانیم مسئله حل است و نیازی به ایجاد موسسات و نهادهای  خیریه که با ادارات اوقاف موازی کاری دارند نیست.

وی با اشاره به وظیفه قانوی وشرعی در گسترش فرهنگ وقف بین مردم افزود: تعداد ۳هزار و ۲۳۶ سند مالکیت از ابتدای تاسیس استان تاکنون از سوی ادارات ثبت اسناد و املاک صادر و به ادارات اوقاف و امور خیریه تحویل و بیش از ۲هزار هکتار از اراضی تحت تصرف اوقاف در بانک جامع املاک ثبت استان جانمایی گردیده است و این  می‌تواند  به منزله کمک شایان ادارات ثبت به منزله احیا موقوفات باشد. 

اسدی گفت: انتظار این است که ادارات شهرستانی ثبت و اوقاف با تعامل در جهت رفع آسیب‌ها و شناسایی فرایندهای زائد، گام بسیار مثبتی را در تثبیت بقاع متبرک و اراضی و املاک وقف برداشته و این جلسات نیز در تسریع صدور اسناد و رفع این آسیب‌ها موثر باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار