یک مسئول رسانه ملی در پاسخ به اعتراضات مردمی:
معاون فنی صداوسیمای مرکز خراسان‌شمالی با اشاره به اعتراض برخی ساکنان خراسان شمالی گفت: با اقامات فنی در حال انجام، پخش جام جهانی فوتبال در تمام نقاط خراسان شمالی میسر می‌شود.
کد خبر: ۶۱۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 13 June 2018

محمدرضا خلیلی در گفتگو با خبرنگاران در بجنورد در پاسخ به اعتراض جمعی از ساکنین خراسان‌شمالی مبنی بر عدم پخش فوتبال از سوی شبکه‌های سیما در برخی مناطق خاص اظهار کرد: مشکل عدم پخش برنامه‌هایی همچون مسابقات جام جهانی فوتبال در رسانه ملی در سیگنال‌ها و فرستنده‌های زمینی وجود ندارد و تنها در فرستنده‌های ماهواره‌ای این مشکل مطرح می‌شود.

وی خراسان‌شمالی را تحت پوشش ۵۸ درصد این نوع فرستنده ماهواره‌ای اعلام کرد و افزود: طبق قراردادهای شرکت‌های پوشش‌دهنده مسابقات و رسانه‌ها، بعضاً اجازه پخش از طریق فرستنده‌های ماهواره‌ای وجود ندارد که باعث می‌شود در هنگام پخش این مسابقات از طریق فرستنده‌های زمینی، ساکنین دریافت‌کننده امواج تلویزیونی از طریق فرستنده‌های ماهواره‌ای برنامه‌ای دیگر را ببینند.

معاون فنی صداوسیمای مرکز خراسان‌شمالی اقدامی همچون پخش ماهواره‌ای یا پخش حتی به‌صورت تکرار را خلاف قراردادها عنوان و باعث بروز جریمه‌های هنگفت اعلام کرد.

وی همچنین در خصوص پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در سال جاری گفت: بر اساس اعلام سازمان صداوسیما، عوامل فنی در استان‌ها مشغول تنظیم فرستنده‌های ماهواره‌ای و سپس آنالوگ برای پخش مسابقات هستند تا بتوانند این مشکل را حل کنند.

خلیلی بابیان اینکه این اقدامات از ۴۸ ساعت گذشته در سطح استان آغازشده است افزود: قریب به ۶۰ ایستگاه دیجیتال در خراسان‌شمالی وجود دارد که بر اساس فرکانس‌های اعلام‌شده در حال انجام تنظیمات بوده و امید است تا آغاز این مسابقات پخش رقابت‌های جام جهانی نیز صورت می‌پذیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار