مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با اشاره به کاهش بارندگی ها در استان و مشکل تامین آب آشامیدنی در روستاها گفت: ساکنان 272 روستای استان هم اکنون با تنش آبی روبه رو هستند.
کد خبر: ۶۲۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 20 June 2018

حمید روشن روان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تابستان امسال بیش از 145 هزار نفر از ساکنان روستاهای استان با تنش آبی روبه رو هستند اظهار داشت: تنش آبی به این معنا است که میزان تولید آب با مصرف همخوانی ندارد و منابع آبی موجود، پاسخگویی نیاز در این مناطق نیست.
وی افزود: در این روستاها 100 لیتر بر ثانیه کسری آب وجود دارد.
روشن روان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ساکنان شماری از روستاهای استان با تانکر آبرسانی می شوند تاکید کرد: شمار روستاهایی که ساکنان آن بصورت سیار آبرسانی می شوند در چند سال گذشته روند رو به کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: به علت کاهش بارندگی ها و مشکلات ناشی از خشکسالی، اردیبهشت ماه امسال ساکنان 54 روستای استان با تانکر آبرسانی شدند که البته پیش بینی می شود این رقم تابستان امسال به بیش از 60 روستا افزایش یابد.
روشن روان خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته، شمار روستاهایی که ساکنان آن با تانکر آبرسانی شدند، 57 روستا گزارش شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: این در حالی است که در آغاز دولت تدبیر و امید و در شهریور ماه سال 92 ساکنان 148 روستا به صورت سیار آبرسانی شدند.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 117 هزار مشترک آب دارد.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آن در روستاها ساکن هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار