عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری ها برای ارتقای یکه صعود به شهر گفت: ارتقای این روستا به شهر، منتظر ادغام سه روستا با یکدیگر است.
کد خبر: ۶۲۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 21 June 2018

علی قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ارتقای غلامان و یکه صعود در شهرستان مرزی راز و جرگلان به شهر، از سال های پیش در دست پیگیری است اظهار داشت: اکنون شرایط برای ارتقای غلامان به شهر مهیا است و ارتقای یکه صعود به شهر نیز به خاطر تعیین تکلیف ادغام سه روستا با یکدیگر، به تاخیر افتاده است.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای ارتقای غلامان و یکه صعود به شهر چند مرتبه با وزیر کشور مکاتبه انجام شده است، تصریح کرد: سه روستای یکه صعود شامل یکه صعود بالا و پایین و حسن آباد با هم ادغام می شوند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکه صعود و غلامان بیش از سه هزار و 500 نفر جمعیت دارند.

* تلاش برای بهبود معیشت مرزنشینان
قربانی در بخش دیگر سخنان خود به سفر رحمانی فضلی، وزیر کشور به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: وزیر کشور در سفر به استان های خراسان شمالی و گلستان از مناطق مرزی مشترک ایران و ترکمنستان بازدید می کند.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر کشور در این بازدیدها از نزدیک در جریان مشکلات مرزنشینان قرار می گیرد.
وی افزود: بررسی مسائل مربوط به کشت و کار کشاورزان در مناطق مرزی، عبور دام از مرز و معیشت مردم در مناطق مرزی از دیگر مواردی است که در سفر وزیر کشور به این استان مورد توجه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه رویکرد دولت تلاش برای بهبود و ارتقای وضعیت معیشت مردم در مناطق مرزی است گفت: مرز نشینان استان گریبانگیر محرومیت هستند و مجلس و دولت تلاش دارد تا غبار محرومیت از چهره این مناطق زدوده شود.

* ایران برای بازگشایی بازارچه پرسه سو
قربانی درباره بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو گفت: کشور ترکمنستان در این باره تمایلی نشان نداده و از بازگشایی این بازارچه مرزی استقبال نمی کند و در این باره با وزارت امور خارجه رایزنی شده و در نشست فراکسیون امید مجلس نیز از وزیر امور خارجه خواسته شد تا از طریق معاونت اقتصادی این وزارت، طرف ترکمنی در این باره متقاعد شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران برای بازگشایی بازارچه پرسه سو آمادگی دارد.
شهرستان مرزی راز و جرگلان به عنوان ' تعاون شهر ' در کشور انتخاب شده است و مسئولان در تلاش هستند تا با رونق و تقویت تعاونی ها در بخش های مختلف نوغانداری، زنبور داری و پرورش اسب ترکمن، توسعه این منطقه سرعت گیرد.
شهرستان 70 هزار نفری رازو جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار