معاون وزیر کشور در بجنورد تاکید کرد؛
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی با حضور در نشست ستاد اجتماعی و فرهنگی، مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان خراسان شمالی بر اهمیت معطوف سازی ذهن جوانان به ورزش و هنر برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۲۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 21 June 2018
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، تقی رستم وندی در این نشست اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیت ورزش و هنر برای کاهش آسیب های اجتماعی الزامی است بنابراین سازمان صدا و سیما و اداره کل ورزش و جوانان از ارکان اصلی جهت تحقق این هدف هستند.
وی تصریح کرد: استان ها باید خلاهای فرهنگی خود را که می توانند زمینه ساز آسیب های اجتماعی مختلف باشند، گزارش دهند تا اقدامات و بسترسازی های لازم با هدف ارتقا و افزایش نشاط اجتماعی در دستور کار قرار گیرد. 
وی در ادامه تکیه بر ظرفیت های مردمی را لازمه کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: بر تقویت و افزایش تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد به ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید داریم. 
رستم وندی ادامه داد: عدم آموزش و آگاه سازی مردم از تبعات افزایش آسیب های اجتماعی مانند  نزاع و درگیری می تواند زمینه ساز گسترش این آسیب در جامعه باشند بنابراین تاکید دارم مراجع قانونی ذی ربط برخوردهای قانونی مرتبط با نزاع و درگیری ها را به سمع و نظر مردم برسانند.
وی مطرح کرد: برای ترسیم کامل سیمای آسیب های اجتماعی استان باید گزارشی از موارد مختلف مانند تعداد قتل ها، سرقت ها، تکدی گری، بازماندگان از تحصیل، زنان سرپرست خانوار و ... ارائه شود و هم چنین یادآور می شوم زندان مرکز آسیب اجتماعی است و وضعیت موجود آن باید به درستی احصا و اعلام گزارش شود.
 در این نشست گزارشی از وضعیت موجود آسیب های اجتماعی استان در بخش های اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی، ضرب و جرح و خشونت و خودکشی، اقدامات انجام گرفته در استان برای کاهش و مقابله با این آسیب ها و هم چنین پیشنهادهای عملیاتی استان ارائه شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار