پروژه استخر دانش آموزی فاروج؛ پس از 6 سال همچنان ناقص
کد خبر: ۶۲۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 23 June 2018

در حالی که 6 سال از کلنگ زنی پروژه استخر دانش آموزی شهید «غلامرضا مسعودی» شهرستان فاروج می گذرد اما هنوز این پروژه به اتمام نرسیده و دانش آموزان این شهرستان محروم از انجام ورزش شنا هستند. پروژه ای که عملیات ساخت آن در 30 خرداد 91 آغاز شد و قرار بود در دهه فجر سال گذشته افتتاح شود و طبق آمار ارائه شده 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و وعده بهره برداری از آن، اوایل مهر ماه داده شده بود. دانش آموزان شناگر شهر آجیلی مجبورند برای انجام ورزش شنا و بهره مندی از استخر با تحمل مشکلات مختلف به شهرهای مجاور بروند.
یکی از دانش آموزان فاروجی در این خصوص می گوید: در شهر ما استخر شنا وجود ندارد و مجبوریم رشته های دیگر ورزشی را انتخاب کنیم.
«حسامی» می افزاید: من و تعدادی از دوستانم مدتی است که برخلاف میل باطنی‌مان و صرفا به خاطر علاقه ای که به ورزش شنا داریم در فصل تابستان برای شرکت در کلاس شنا به شهرهای دیگر می رویم.
مادر یکی از دانش آموزان نیز می گوید: با توجه به این که ورزش شنا از فعالیت های مهم درسی دانش آموزان است باید امکانات و آموزش های مدارس به گونه ای باشد که دانش آموزان مهارت های لازم را به دست بیاورند. «رهنما» می افزاید: یکی از مواردی که برای خانواده ها اهمیت دارد، رعایت بهداشت است و چون استخر مکان عمومی است باید نکات بهداشتی رعایت شود تا هیچ کس دچار مشکل نشود. یکی از فرهنگیان می گوید: ضرورت دارد دانش آموزان همه رشته های ورزشی را فرا بگیرند. وی می افزاید: در بین دانش آموزان استعداد هایی در زمینه های مختلف همچون ورزش شنا وجود دارد که باید ضمن حمایت همه جانبه، امکانات خوبی در اختیار آن ها قرار داده شود.
در همین باره مدیرآموزش و پرورش فاروج با اشاره به ضرورت یادگیری ورزش شنا می گوید: یادگیری این ورزش برای همه افراد به ویژه دانش آموزان خوب و مفید است چرا که علاوه بر نشاط و شادابی در حفظ روحیه و سلامت افراد تاثیر گذار است.
«مجید معتمدی» می افزاید: استخر دانش آموزی فاروج با هزار و 416 متر مربع زیر بنا برای استفاده تمام مقاطع تحصیلی دختران و پسران در دست ساخت است.
وی خاطرنشان می کند: این طرح از پروژه های ملی است که برای ساخت آن اعتبار اولیه 2 میلیارد ریالی در نظر گرفته شد. وی ابراز می کند: سال گذشته برای تکمیل این پروژه، بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.
وی اظهار می کند: این پروژه شامل امکانات و تجهیزاتی همچون حمام سونای خشک و بخار، جکوزی و سالن غذا خوری است. وی تصریح می کند: در استان 5 استخر دانش آموزی در دست ساخت است که استخر این شهرستان از جمله همان موارد است.
وی ابراز می کند: با توجه و حمایت های فرماندار این شهرستان و تلاش های دست اندرکاران مجموعه، ان شاءا... شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه تا مهر ماه امسال خواهیم بود. وی اعلام می کند: 4 سالن ورزشی از طرف این مجموعه برای استفاده دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی در شهرستان وجود دارد که آن ها می توانند از این مکان ها استفاده کنند.به گزارش خبرنگار ما استخر دیگر فاروج که از سوی اداره ورزش و جوانان در این شهر در حال ساخت است بعد از 7 سال فقط 52 درصد رشد فیزیکی داشته است و به همین دلیل شهروندان هنوز نتوانسته اند در شهر خود استخری داشته باشند و برای شنا به دیگر شهرستان ها سفر می کنند.
این در حالی است که فرماندار فاروج بارها پروژه استخر سرپوشیده را از مهم ترین پروژه های ناتمام شهرستان در حوزه ورزش اعلام کرده است./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار