معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: یکهزار و 433 اولیای بی سواد دانش آموزان در این استان شناسایی شده اند که برنامه ریزی لازم برای باسواد کردن آنها در دست انجام است.
کد خبر: ۶۲۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 24 June 2018

مهدی مودی روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه تعداد اولیای بی سواد دانش آموزان خراسان شمالی تا پایان سال 94، هفت هزار و 498 نفر بوده است اظهار کرد: تا پایان سال 96، 6 هزار و 665 نفر از اولیای بی سواد دانش آموز در این استان باسواد شدند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 81 درصد از اولیای بی سواد این استان باسواد شده اند گفت: 19 درصد باقی مانده از اولیای بی سواد در سال جاری برنامه ریزی شده تا از طریق مدیران مدارس جذب و آموزش داده شوند.
مودی با بیان اینکه یکی از سیاست های این سازمان در سال جاری آموزش اولیای بی سواد باقیمانده در استان است افزود: درصد با سوادی آقایان در خراسان شمالی بالاتر از زنان است که از 19 درصد اولیای بی سواد باقیمانده، اکثرا زنان هستند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: یکی از اهرم ها، الزام و تشویق است که از اولیا دعوت و رایزنی انجام می گیرد ولی مهم ترین مشکل آنان نبود انگیزه و استقبال نکردن برای جذب سوادآموزی است.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از 6 سال در این استان از میانگین کشوری 4.3 درصد عقب تر است.
خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای 6 سال در جایگاه 24 ام در میان استان های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش های زیادی که انجام شده، هنوز هم در این استان بیسواد وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار