آیین تجلیل و بزرگداشت استاد محمد رضا شاهمرادی پیشکسوت حوزه موسیقی مقامی خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 02 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ این آیین به منظور پاسداشت فرهنگ و تمدن این خطه از کشور و همچنین آشنایی بیشتر مردم و هنر دوستان با موسقی مقامی خراسان شمالی و اساتید و بخشی های این منطقه برگزار شد.

براساس این گزارش؛ محمدرضا شاهمرادی پیشکسوت موسیقی مقامی بجنورد متولد سال ۱۳۲۷ در روستای کیکانلو است، وی قبل از انقلاب یکی از خوانندگان محبوب کرمانجی بود که به مدت ۵ سال در رادیو مشهد فعالیت هنری داشته و در مدت در مدت حدود نیم قرن فعالیت هنری بیش از ۱۵۰ ترانه را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

لازم به ذکر است، در این آیین هنرمندان مطرح استان به هنرنمایی در حوزه موسیقی مقامی پرداختند که با استقبال بی نظیر مسئولان و علاقمندان روبه رو شد.

گفتنی است؛ آیین تجلیل و بزرگداشت استاد محمد رضا شاهمرادی با حضور هنرمندان برجسته ای همچون هوشنگ جاوید، محمد یگانه و همچنین محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی، مسئولان استانی، شهرستانی، هنرمندان و علاقمندان به حوزه موسیقی مقامی در تالار مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار