معاون اقتصادی استاندار خبر داد؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی صبح چهارشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت گاماتک از آمادگی این شرکت برای احداث سامانه پرتودهی گاما در این استان استقبال کرد.
کد خبر: ۶۲۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 05 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در این نشست اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از محورهای توسعه در خراسان شمالی است اما خام فروشی محصولات به دلیل نبود تمهیدات لازم در جلوگیری از فاسد شدن زودهنگام محصولات، یکی از چالش های این استان است که ایجاد سامانه پرتودهی گاما افزایش طول عمر محصولات کشاورزی را موجب خواهد شد.
وی افزود: برندسازی، بسته بندی و تجاری سازی محصولات مورد توجه استان است که آوردن این تکنولوژی با تاکید بر ایجاد صنایع وابسته موجب تحقق این اهداف نیز خواهد شد.
وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم تکنولوژی باید آسان در اختیار مردم قرار گیرد چرا که مردم با اطلاع از مزایای یک فناوری به دنبال آموزش و بهره مندی از آن خواهند بود بنابراین در صورت ورود این تکنولوژی به استان باید اطلاع رسانی مطلوبی به تولیدکنندگان و کشاورزان انجام پذیرد.
پورعیسی مطرح کرد: تهیه زمین یکی از درخواست های این شرکت بخش خصوصی است که لازم است شرکت شهرک های صنعتی استان طی یک هفته مباحث مرتبط با آن را پیگیری کند و سازمان جهاد کشاورزی هم مطالعات لازم برای چگونگی احداث این سامانه و شرکت گاماتک نیز طرح مطالعاتی خود را جمع آوری و ارائه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار