کد خبر: ۶۲۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 05 July 2018

خیابان شهید هاشمی نژاد آشخانه یکی از خیابان های آشنا و اصلی برای مردم این شهر و از جمله خیابان های کلیدی است. این خیابان به جاده آسیایی متصل می شود و حجم بالایی از خودرو در این خیابان تردد می کنند. وجود بنگاه های خودرو در این خیابان، آن را تبدیل به پارکینگ خودروها کرده است به گونه ای که بعضی از ساعت های روز تردد در این مکان قفل و باعث ترافیک سنگین می شود. حضور بنگاه های خودرو و تردد فراوان وسایل نقلیه در این منطقه باعث شده ساکنان از سر و صدا و ترافیک به ستوه بیایند و از شرایط پیش آمده اعتراض کنند. گستردگی ترافیک به اندازه ای است که برخی رانندگان به دوبله پارک کردن بسنده نمی کنند و حتی سه یا چهار خودرو کنار هم پارک می کنند به طوری که مسیر کاملاً مسدود می شود.
یکی از شهروندان ساکن در این خیابان با نارضایتی از نبود پارکینگ در شهر می گوید: برای پیدا کردن جای پارک به منظور انجام چند دقیقه کار ضروری باید مدت زمان زیادی در خیابان ها سرگردان باشیم و گاهی اوقات مجبور می شویم خودروی مان را در فاصله بیشتری از محلی که کار داریم، پارک کنیم.
«رحمانی» می افزاید: گاهی اوقات علاوه بر این حجم ترافیک، شست و شوی خودروها در مسیر خیابان شهید هاشمی نژاد دیده می شود که وضعیت نابه سامانی را در این مسیر ایجاد می‌کند.به گفته وی خیابانی که تا چند سال پیش یکی از خیابان های آرام و ساکت بود به یک باره به خیابانی با انبوه خودروهای متوقف شده در مقابل بنگاه ها تبدیل شده است.
یکی دیگر از ساکنان خیابان شهید هاشمی نژاد با ناراحتی از آلودگی صوتی در این خیابان می گوید: این خیابان به پارکینگ خودروها تبدیل شده است. «علی دوست» ادامه می دهد: چندین بار وضعیت نامناسب این خیابان را به گوش مسئولان رسانده ایم اما هنوز این مشکل پابرجاست.
در همین باره، نایب رئیس شورای اسلامی شهر آشخانه می گوید: در دوره سوم شورای اسلامی شهر آشخانه قرار شد تمام پروانه هایی که برای بنگاه داران خیابان شهید هاشمی نژاد صادر می‌شود، دارای پارکینگ اختصاصی باشد تا شاهد ازدحام خودروها در این خیابان نباشیم.
«هاشمی نژاد» با اظهار تاسف از شرایط این خیابان می افزاید: این صنف چند سالی است که با شهرداری همکاری خوبی ندارد و استعلامات زمان صدور پروانه کسب را از شهرداری نمی گیرد.
وی اظهارمی کند: ما هم قبول داریم نارضایتی در این خیابان زیاد است ولی هدف ما این است که برای این بنگاه داران پروانه صادر کنیم و آن ها را به خیابان هایی مانند شهید رستمی و شهید وحدانی که دارای عرض زیادی هستند هدایت کنیم.
وی با بیان این که تردد در خیابان های شهید رستمی و شهید وحدانی زیاد نیست، ادامه می دهد: با هدایت بنگاه داران خیابان هاشمی نژاد به این دو خیابان و حاشیه جاده آسیایی، ترافیک این خیابان برای همیشه برطرف خواهد شد و این موضوع به صورت جدی در برنامه های ماست.وی اظهارمی کند: در دوره قبل اگر شورای شهر و شهرداری وقت قول داده بودند که این مشکل را رفع کنند باید به قول شان عمل می‌کردند اما این موضوع به صورت طرح در شورای شهر مطرح نشده است و شاید برخی از دوستان به صورت سلیقه ای قول داده اند.
وی ادامه می دهد: از سال گذشته که در کمیته ترافیک حضور داشته ام برای این خیابان طرح ترافیک مطرح نشده است و امیدوارم بتوانیم در کمیته فنی شهرداری این مشکل را مطرح و فکر اساسی به حال این خیابان پرتردد کنیم.
وی با اظهار امیدواری برای انتقال مشاغل مزاحم به حاشیه های شهر در راستای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای شهروندان، می افزاید: امیدواریم با جذب اعتبارات بیشتر مشکلات شهری را برطرف کنیم./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار