استاندار خراسان شمالی طی پیامی روز شهرداری و دهیاری به عموم شهرداران و دهیاران پرتلاش و سختکوش استان خراسان شمالی و کارکنان خدوم این نهادها تبریک گفت.
کد خبر: ۶۲۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۶ 06 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی متن پیام محمد رضا صالحی به شرح ذیل است:
چهاردهم تیرماه روز گرامیداشت خدمات شهرداری و دهیاری ها در کشور است؛ یعنی نهادهای عمومی و غیردولتی که به همراه شوراهای متناظر آن ها مجموعه مدیریت محلی در شهرها و روستاها را تشکیل می دهند و در کنار مدیریت کلان اجرایی کشور نقش بسزایی در رشد و پیشرفت همه جانبه جامعه ایفا می کنند.
توسعه متوازن و پایدار زمانی مفهوم واقعی خود را پیدا می کند که مشارکت جوامع و ساکنان محلی شهر و روستا در آن، جایگاه واقعی اش را بازیافته باشد. برگزاری هم زمان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و دهمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز می توان به همراهی و ملازمت مدیریت های ملی و محلی در کنار یکدیگر تعبیر کرد. از این رو، دولت های یازدهم و دوازدهم نیز در این سال ها کوشیده اند تا حد ممکن با واگذاری امور مدیریت های شهری و روستایی به این نهادهای مدیریت محلی، زمینه مشارکت مردم در امور جاری و سیاستگذاری در عرصه زیست جمعی را مهیا کنند.
این مناسبت، فرصت مغتنمی برای بازخوانی دستاوردهای کشور در سپردن امور مدیریت جاری شهر و روستا به نهادهای برخاسته از بطن مردم فراهم کرده است.
در استان خراسان شمالی نیز در 5 سال سپری شده از روز کارآمدن دولت تدبیر و امید با هدف کمک به تقویت شهرداری ها و دهیاری ها و تکمیل طرح های توسعه ای در این مناطق، اعتبارات کلانی اختصاص یافته است به گونه ای که رشد چند برابری اعتبارات تخصیص یافته به شهرداری ها و دهیاری ها و طرح های عمران شهری و روستایی را نسبت به تمام سال های پیش از آن شاهد بوده ایم که زمینه جهش اقتصادی و اجتماعی را مهیا ساخته است. اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به طرح های اشتغال روستایی و عشایری هم گام دیگری در راستای پیشبرد برنامه های توسعه ای و ارتقای سطح درآمد سرانه روستاهاست که امید می رود به همت زنان و مردان روستاها و شهرهای کوچک استان به ویژه جوانان کارآفرین، در این عرصه نیز موفقیت های فراوانی نصیب استان شود. هم چنین زمینه سازی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی و رونق بخشی به اقتصاد شهری در تمام این سال ها مدنظر مسئولان بوده است که مردم عزیز ما نمونه اخیر آن را در این هفته شاهد بودند.
این مناسبت را به عموم شهرداران و دهیاران پرتلاش و سختکوش استان خراسان شمالی و کارکنان خدوم این نهادها تبریک می گویم و موفقیت روزافزون آنان را در ایفای وظایف و مسئولیت های قانونی و جلب رضایت مردم خواستارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار