مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت کشور خبر داد
مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت کشور از اعزام 583 کاروان ایرانی به سرزمین وحی خبر داد و با اشاره به روابط سیاسی تیره دو کشور گفت: هرچند حج یک کنگره عبادی سیاسی است اما با قسمت سیاسی آن کاری نخواهیم داشت.
کد خبر: ۶۲۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲ 08 July 2018

قاسم نصیری در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: در خراسان مجموعاً هزار و 155 نفر در غالب 11 کاروان برای امسال عازم حج تمتع را خواهند شد و از ابعاد معنوی این سفر بهره کافی را خواهند برد.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به انجام مقدمات سفر حج افزود: همه‌چیز برای سفر حج امسال مهیا است و معاونت مسکن و معاونت تغذیه تمام اقدامات لازم را از حدود 2 ماه پیش آغاز کرده اند و بنا بر این است به بهترین وجه ممکن از زائرین ایرانی پذیرایی شود.

وی ادامه داد: هیات پزشکی ایرانی در عربستان مستقرشده و آماده خدمت‌رسانی به زائرین ایرانی است.

نصیری تصریح کرد: طی نشستی که با مسئولین عربستان صعودی برگزار شد آن‌ها متعهد شده‌اند که امنیت زائرین ایرانی را تأمین کنند و امیدواریم حج بدون دغدغه‌ای را سرشار از بار معنوی برای زائرین داشته باشیم.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به این‌که روابط سیاسی دو کشور تیره است گفت: جای نگرانی در این خصوص نیست زیرا روابط سیاسی را از حج جدا می‌بینیم، هرچند حج کنگره عبادی سیاسی است اما با قسمت سیاسی آن کاری نخواهیم داشت.

وی اظهارداشت: اگر زائرین مقررات کشور میزبان را رعایت کنند و دستورالعمل‌هایی سازمان حج و زیارت صادره کرده است توسط مدیران اجرایی رعایت شود انشالله هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و باکمال آرامش زائرین می‌توانند اعمال خود را انجام دهند.

نصیری با تصریح این موضوع که در سال گذشته حدود 79 هزار نفر اعزام به حج را داشته‌ایم گفت: نسبت به سال گذشته تغییر اساسی نداشته‌ایم و انشاالله امسال اولین کاروان در 27 تیرماه از ایران حرکت خواهند کرد.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت کشور افزود: 10 روز قبل از حرکت اولین کاروان ها، معاونین کاروان ها و خدمه در عربستان صعودی مستقر خواهند شد تا مقدمات ورود زائرن ایرانی را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال مدت اقامت زائرین بین 35 تا 40 روز خواهد بود؛ به این علت که فرودگاه عربستان ظرفیت پرواز ندارند که زائرین بتوانند درزمان کوتاهی به کشور برگردند بنابراین به لحاظ زمان‌بندی پرواز ها زمان بیشتری نیاز خواهند داشت.

نصیری در خصوص پروازها و تاخیر پرواز اظهارداشت:50 درصد پروازها برعهده شرکت هواپیمایی صعودی است و 50 درصد دیگر بر عهده ایرلاین ایرانی که ممکن است از دیگر شرکت هواپیمایی کمک بگیرد و با برنامه منظمی که تنظیم‌شده است انشالله مشکلی نخواهیم داشت و امید واریم مدیرعامل شرکت هواپیمایی پایند تعهداتشان باشند و شاهد تاخیر پرواز ها نباشیم.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت با توصیه به زائرین افزود: در این سفر سعه‌صدر داشته باشند حساسیت‌ها را کم کنند و به مقررات کشور میزبان احترام بگذارند و بیشتر به انجام فرایض واجب خود بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از تولید ملی کالا ایرانی توصیه می‌کنیم زائرین از داخل کشور خرید داشته باشند.

نصیری تصریح کرد: امسال برگزاری دعای کمیل در قبرستان بقیع را نخواهیم داشت زیرا مسئولین صعودی اعلام کردند تامین امنیت زائرین در فضای باز مقدرو نیست و مراسم دعای کمیل و دیگر مراسم مذهبی کاروان ایرانیان در چند هتل بزرگ که تعین شده برگزار خواهد شد.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به این که در سال گذشته مراسم برائت از مشرکین باشکوه برگزار شد گفت: برای امسال هم بزرگ‌ترین چادر برای مراسم تجمع و برائت از مشرکین زائرین ایرانی با حضور نماینده ولی فقیه که سرپرست حجاج ایرانی است درنظر گرفته‌شده است تا این مراسم با شکوه بیشتر انجام گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای زائرین همچنان تخصیص ارز بین 250 تا 300 دلار از بانک مرکزی خواهیم داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار