فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان:
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات و پیگیری های انجام شده برای بازگرداندن سعید براتی، سرباز ربوده شده اهل خراسان شمالی گفت: بازگرداندن این سرباز قوت گرفته است و بزودی تحویل ایران می شود.
کد خبر: ۶۲۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴ 08 July 2018

سردار سعید کمیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پیگیری های زیادی برای بازگرداندن براتی، سرباز ربوده شده انجام شده و دولت پاکستان به دنبال این است که سرباز یاد شده را به ایران بازگرداند.
وی افزود: گروهگ ها از پاسخ گویی طفره می روند و مکان را چند مرتبه جابه جا کرده اند اما ما امیدوارم بزودی این سرباز ربوده شده به ایران تحویل می شود و به کشور باز می گردد.
وزیر کشور هم در سفر اخیر خود به خراسان شمالی در باره بازگرداندن سرباز ربوده ‌شده در مرز میرجاوه گفت: وزارت خارجه، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور در حال رایزنی با دولت پاکستان و ریش‌سفیدان برای بازگشت این سرباز هستند.
رحمانی فضلی افزود: وزارت کشور نیز در ملاقات‌های با دولت پاکستان پیگیر این موضوع است و از طریق معتمدان و ریش‌سفیدان نیز در تلاش هستیم تا این سرباز به گروگان گرفته‌شده را به آغوش خانواده بازگردانیم.
به گزارش ایرنا سعید براتی به همراه 11 نفر از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی متشکل از سه نیروی کادر و 9 سرباز وظیفه اوایل اردیبهشت پارسال در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه سیستان و بلوچستان به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفت.
در این اقدام تروریستی سه درجه دار و 6 سرباز وظیفه مرزبانی بر اثر تیراندازی تروریستها به شهادت رسیده، 2 سرباز وظیفه زخمی شده و سعید براتی سرباز وظیفه زخمی و توسط اشرار و تروریستها ربوده شد.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در بخش دیگر مصاحبه امروز خود با خبرنگار ایرنا و با اشاره به اهمیت پاسداری از مرزها اظهار داشت: مراقبت از مرزها یکی از دغدغه های اصلی مرزبانی است و در استان سیستان و بلوچستان نیز یکی از اصولی ترین کارها، انسداد مرزها است.
وی افزود: مرزهای ما در حال تجهیز شدن به امکانات فنی، اپتیکی و الکترونیکی است و روند خوبی در این باره طی شده است و امید می رود دولت در اعتبارات خود کمک کند تا انسداد مرزهای باقیمانده با سرعت بیشتری انجام شود.
سردار کمیلی اظهار داشت: استان سیستان وبلوچستان برای پاسداری از مرزها از استان های مختلف نیرو می گیرد و خراسان شمالی یکی از استان هایی است که در تامین نیرو به سیستان بلوچستان کمک می کند.
وی درباره جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در مرزها گفت: مرزبانی بشدت با قاچاق مواد مخدر مقابله و مبارزه می کند و برنامه های مرزی و انسداد مرزها نیز با رویکرد مقابله با اشرار، گرهک ها و ورود مواد مخدر و قاچاق آن است.
وی با تاکید بر اینکه تامین و ارتقای امنیت مرز با توان و قدرت دنبال می شود گفت: شهادت مرزبانان نشان از همت و غیرت جوانان ما برای مقابله با دشمن قسم خورده ای است که با تمام توان به صحنه آمده و امنیت ما را نشانه رفته است.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اما جوانان ما با پشتگرمی به ملت غیرتمند، نخواهند گذاشت دشمن در رسیدن به اهداف موفق باشد.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان یک هزار و 860کیلومتر مرز دارد.
نیروی انتظامی کشور بیش از سه هزار شهید تقدیم امنیت کشور کرده است.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان برای شرکت در مراسم تشییع و تدفین شهید مدافع وطن، علی دوست زاده به بجنورد سفر کرده است.
شهید علی دوست‌زاده در حین گشت‌زنی با اشرار مسلح روبرو و با آنان درگیر شده است که در جریان این درگیری به فیض شهادت نائل آمد.
این شهید والامقام در پاسگاه 'میل 139' مرزی بخش 'جالق' از توابع شهرستان سراوان سیستان و بلوچستان خدمت می‌کرد.
خراسان شمالی 169 شهید ناجا تقدیم آرمان های انقلاب کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار