علی اصغر بدیعی مقدم :
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از برگزاری دوره های آموزشی ارتقای ایمنی موتورسواران در استان خبر داد و گفت: این دوره های آموزشی در سه شهرستان استان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۲۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 10 July 2018

علی اصغر بدیعی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره آموزشی بیش از 500 راکب موتور سیکلت از روستاهای شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و اسفراین حضور یافته و موارد ایمنی استفاده از این وسیله نقلیه را فرا می گیرند.
وی افزود: این دوره های آموزشی در این هفته در مراکز شهرستان های مزبور برگزار می شود.
بدیعی مقدم، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را کاهش میزان تلفات راکبان موتورسیکلت در جاده های استان عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه های اساسی ما در حوادث رانندگی، تلفات راکبان موتور سیکلت در این سانحه ها است و تلاش داریم تا با آموزش های لازم شمار حوادث کاهش یافته و با نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی از شدت جراحت ها در حادثه های احتمالی کاسته شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی پس از فراگیری آموزش های لازم، اقلام ایمنی همچون کلاه ایمنی، بادگیر و دستکش دریافت می کنند.
بر اساس این گزارش، حدود یک چهارم تصادفات جاده ای خراسان شمالی مربوط به راکبان موتور سیکلت است.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 کشورهای استان قرار گرفته است.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار