معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 59 میلیارد ریال اعتبار برای سوادآموزی این استان در سال جاری تصویب شد که با تخصیص آن بیشتر اهداف این معاونت در راستای محو بیسوادی محقق خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 10 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی مهدی مودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار مصوب شده برای زیر پوشش اهداف کمی 6 هزار و 995 سوادآموز، اداره هفت مرکز یادگیری محلی، برون سپاری، فعالیت ها، آموزش نیروی انسانی، تبلیغ و ترویج فعالیت های سوادآموزی و اجرای دو مسابقه کتابخوانی است.
وی گفت: اعتبار فعاالیت های سوادآموزی خراسان شمالی در سال گذشته 40 میلیارد و 412 میلیون ریال بود که 77 درصد آن تخصیص یافت.
مودی افزود: اعتبارات امسال برای اجرای طرح خواندن با خانوداه، فعالیت های سوادآموزی، نظارت و ارزشیابی کارها، طرح بانوان و عشایر و طرح آی سی دی ال خواهد بود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: برای سال جاری مقرر شده که طرح آی سی دی ال برای شهرستان هایی که در این خصوص زیر ساخت دارند اجرا شود که 200 سوادآموز به مدت 60 ساعت آموزش های لازم این مهارت را فرا می گیرند.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از 6 سال در این استان از میانگین کشوری 4.3 درصد عقب تر است.
خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای 6 سال در جایگاه 24 ام در میان استان های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش های زیادی که انجام شده، هنوز هم در این استان بیسواد وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار