شماری از زنان شاغل اداره های خراسان شمالی نسبت به تغییر ساعت اداری برای این قشر از جامعه گلایه کرده و گفتند: متاسفانه این طرح روند زندگی آنان را با مشکل مواجه کرده زیرا که باید خردسالان خود را ساعت پنج صبح بیدار کنند.
کد خبر: ۶۲۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 10 July 2018

از امروز تا پایان مرداد سال جاری کارمندان شاغل باید سحرخیزتر از همیشه باشند زیرا که باید ساعت 6 صبح در اداره حضور بزنند، با تغییر ساعت کاری اداره ها گفته می شود صرفه جویی زیادی در انرژی برق خواهد شد.
شماری از زنان شاغل در اداره های این استان افزودند: تغییر ساعت کاری هم اکنون به چالشی برای آنان تبدیل شده است.
یک زن شاغل در یکی از اداره های بجنورد گفت: امروز که باید ساعت 6 صبح در اداره حاضر می شدم فرزند دو ساله ام را ساعت پنج صبح بیدار کردم که برای رفتن به اداره به علت کمبود تاکسی در این موقع از روز با مشکل مواجه شدم.
وی با بیان اینکه تغییر ساعت کارکنان اداری برای بانوان به یک دغدغه تبدیل شده است افزود: با این روند تا پایان مردادماه برای سر وقت رسیدن به اداره مشکلاتی خواهیم داشت.
وی همچنین از اضافه شدن ساعت کاری نیز انتقاد کرد و گفت: در روز های گذشته از ساعت هفت و 15 دققیه تا 14 و 15 دققیه در اداره مشغول به کار بودیم اما هم اکنون از ساعت 6 صبح تا 13 و 30 دقیقه باید در اداره باشیم که به نوعی 30 دقیقه به ساعت کاری اضافه شده است.
یکی دیگر از کارمندان شاغل در یکی از اداره های بجنورد نیز که فرزند پنج ساله دارد گفت: هم اکنون پرستار فرزندش که در شهرک گلستان سکونت دارد باید صبح خیلی زود بیدار شود تا خودش را به محل کار برساند که با مشکل رفت و آمد مواجه خواهد شد.
ر ص افزود: بهتر بود در اجرای این طرح برای زنان شاغل دارای فرزندان زیر 6 سال تمهیداتی اتخاذ می شد.
برنامه زمانبندی احتمالی مدیریت اضطراری بار شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی به منظور مدیریت در کاهش مصرف برق و همچنین اطلاع شهروندان از زمان خاموشی ها اعلام شد.
با توجه به افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم در کشور مصرف برق به گونه ای چشمگیر افزایش یافته است، بی تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرق برق نیازمند هستیم.
به گزارش ایرنا به نقل از قائم مقام شرکت توزیع برق خراسان شمالی پنج هزارمگاوات کمبود برق با خارج شدن 2 نیروگاه برق آبی کشور از مدار تولید به علت کاهش بارندگی ها در کشور مواجه است.
خراسان شمالی 345 هزار مشترک برق دارد که 320مگاوات برق مصرف می کنند و بر اساس گزارش شرکت توزیع برق خراسان شمالی بیشترین پیک بار مصرفی این استان از آغاز فصل گرما تاهفته گذشته 239 مگاوات بوده است.
استان 863هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار