معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون 48 مرکز آموزش عالی در کشور استانداردهای لازم را ندارد و به همین منظور اقدامات ارزنده ای برای مهار رشد بی رویه مراکز آموزشی انجام شده است.
کد خبر: ۶۲۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 11 July 2018

مجتبی شریعتی نیاسر سه شنبه شب در جمع روسای دانشگاه های شیروان در خراسان شمالی با بیان اینکه 'باز تعریفی' از برنامه های آموزشی در حال انجام است اظهار داشت: تا پایان برنامه ششم برنامه های راهبردی در مراکز آموزش عالی اجرا می شود که برای اجرای بهینه آن به همفکری و مشورت فرهیختگان نیاز داریم.
وی بر تجمیع، ادغام و هم افزایی دانشگاه ها نیز تاکید کرد و گفت: برخی مراکز آموزشی با وجود اینکه هم رشته هستند و در مجاورت هم ساخته شده اند اما امکانات را در اختیار یکدیگر قرار نمی دهند.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دنیا به سمت هم افزایی در بخش های مختلف آموزشی حرکت می کند، گفت: باید از پتانسیل، ظرفیت، هم افزایی و امکانات موجود استفاده کرد.
شریعتی نیاسر با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان و مراکز آموزش عالی در چند سال اخیر گفت: تعداد دانشجویان در سال 92، چهار میلیون و 800 هزار نفر بوده که هم اکنون چهار میلیون و 70 هزار نفر دانشجو داریم، در این سال ها 800 هزار نفر کاهش داشته ایم.
این مسئول وزارت علوم اظهار داشت: همچنین تعداد مراکز آموزش عالی در سال 92، دو هزار و 800 دانشگاه بوده که هم اکنون دو هزار و 220 دانشگاه است.
وی افزود: کاهش تعداد مراکز آموزش عالی سیاست وزراتخانه است و به معنای منحل شدن نیست، هم اکنون به تجمیع و تقویت، هم گرایی و هم افزایی تاکید شده است، یکی از بی بند و باری های آموزشی در سال های اخیر این بوده که هر دستگاهی دانشگاه زده است.
رئیس مجتمع آموزش عالی شیروان گفت: تلاش خواهیم کرد تمامی رشته های کشاورزی را در این مجتمع زیر پوشش قرار دهیم.
محمد خیرخواه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های این استان در بخش کشاورزی اظهار داشت: امید است روزی شاهد سه دانشکده کشاورزی، منابع طبیعی و آموزش عالی و ارتقای این مجتمع به دانشکده تخصصی باشیم.
وی به مشکلات مالی این مجتمع آموزشی اشاره ای کرد و گفت: از سال 93 تاکنون مطالبات نیروهای حق التدریسی پرداخت نشده که مبلغ 12میلیارد ریال باقی مانده است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار