مسیر جاجرم به امیرآباد تنها ایستگاه ریلی تهران – مشهد است و با توجه به این که روزانه به صورت تقریبی ۷۰۰ دستگاه خودرو در این مسیر تردد دارند پیچ خطرناک، عرض کم جاده و نداشتن روکش آسفالت از جمله مواردی است که در این محور می توان به وفور دید.
کد خبر: ۶۲۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 11 July 2018

امیرآباد یکی از نقاط مهمی است که استان های خراسان شمالی و رضوی و سمنان را به یکدیگر متصل می کند.در این مسیر در حوزه استحفاظی جاجرم ۴ روستای امیر آباد، صادق آباد، رحمت آباد و ایستگاه قرار دارد و کامیون داران و کشاورزانی که محصولاتی مانند چغندر، گندم و جو را به کارخانه ها ارسال می کنند در این مسیر تردد بالایی دارند.مسیر جاجرم به امیرآباد تنها ایستگاه ریلی تهران – مشهد است و با توجه به این که روزانه به صورت تقریبی ۷۰۰ دستگاه خودرو در این مسیر تردد دارند پیچ خطرناک، عرض کم جاده و نداشتن روکش آسفالت از جمله مواردی است که در این محور می توان به وفور دید.
وضعیت این محور ۳۱ کیلومتری که یکی از مسیرهای ارتباطی پر تردد جاجرم است سال هاست که تغییری نکرده و نیازمند به سازی، روکش آسفالت و اصلاح پیچ است.
یک شهروند جاجرمی می گوید: محور امیرآباد به جاجرم یکی از محورهای پرتردد و نقطه ارتباطی با ایستگاه قطار است که استانداردهای لازم را ندارد و عرض راه کم است و روکش آسفالت نشده و هر لحظه ممکن است جان مسافران و رانندگان در خطر باشد.
«رحیمی» می افزاید: رفت و آمد به ایستگاه قطار از این محور انجام می شود و با توجه به این که نقطه اتصال سه استان خراسان شمالی، رضوی و سمنان است روزانه شاهد تردد بالای خودروها در این مسیر هستیم و به علت خرابی آسفالت ممکن است خطراتی برای رانندگان داشته باشد.
شهروندی دیگر اظهار می کند: این محور چند سال است که وضعیت نامناسبی دارد و به دلیل تردد بالای خودروها از جمله کامیون های سنگین نامناسب‌تر نیز می شود و هر لحظه ممکن است به دلیل عرض کم جاده و نداشتن روکش آسفالت مناسب، خودرویی با خودروی مقابلش برخورد کند.
«محمدی» می افزاید: از جمله مشکلات این محور می توان به کافی نبودن علایم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و با توجه به این که این محور مسیر ارتباطی ایستگاه قطار نیز محسوب می شود به علت نامناسب بودن آن هر لحظه جان ترددکنندگان در خطر و نیازمند توجه مسئولان است.
در این باره رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جاجرم می گوید: امیر آباد به جاجرم محور فرعی به طول 31 کیلومتر و عرض 6.5 متر است که شانه خاکی ندارد.
«سعید قره جانلو» می افزاید: از سال ۹۵ روکش آسفالت این محور آغاز و 2.8 کیلومتر و اصلاح مسیر 1.3 کیلومتر نیز انجام شده و پل کال شور در این مسیر در حال استفاده است.
وی ابراز می کند: از اول مسیر جاجرم به امیرآباد 1.5 کیلومتر آسفالت شده است و حدود 2.3 کیلومتر به زودی روکش آسفالت خواهد شد.
وی با بیان این که در کیلومتر 6 این مسیر یک نقطه اصلاحی به نام پیچ رحیم آباد به طول 7۰۰ متر وجود دارد و پیش بینی می کنیم فعالیت زیرسازی و اصلاح آن در مدت یک ماه به اتمام برسد، تصریح می کند: قبل از انجام روکش آسفالت لکه گیری در این مسیر به صورت مستمر صورت گرفته و هزار و 670 تن قیر برای کل عملیات ذخیره شده است.
وی ادامه می دهد: برای این محور اعتبار از سوی فرمانداری در نظر گرفته شده اما هنوز تصویب نشده و اعتبار روکش آسفالت که تا هفته های آینده انجام خواهد شد ۱۹۶ میلیون تومان و با شهرداری قرارداد بسته شده است./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار