فرماندار شیروان گفت: هم اکنون 28 روستای این شهرستان خراسان شمالی با 25 هزار نفر جمعیت با تنش آبی بالا مواجه است.
کد خبر: ۶۳۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 18 July 2018

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا امین رضا مرآتی در نشست شورای اداری شیروان اظهار داشت: آبرسانی برای 9 روستای این شهرستان با 12 هزار و 750 نفر جمعیت توسط تانکر انجام می شود.
وی افزود: هم اکنون این شهرستان در وضعیت آب شرب و کشاورزی با مشکلات عدیده ای مواجه است که متاسفانه مصرف آب برخی از شهروندان از میانگین کشوری بالاتر است.
وی با بیان اینکه شهروندان باید الگوی مصرف را اصلاح کنند و اداره ها نیز باید در این زمینه پیشگام باشند گفت: روستای خانلق این شهرستان که بزرگترین روستای استان خراسان شمالی است بزودی به شبکه شرب شهرستان وصل خواهد شد.
مرآتی با بیان اینکه توان تولید آب در این شهرستان 380 لیتر بر ثانیه بود افزود: چاه گرزوه وارد مدار شده و بخشی از مشکلات را کم کرده است اما همچنان کمبود آب وجود دارد، توان تولید آب در شیروان به 240 لیتر در ثانیه رسیده است.
نماینده عالی دولت در شیروان با بیان اینکه امسال بخش عمده اعتبارات این شهرستان برای حوزه آب در نظر گرفته شده است گفت: چاه های غیر مجاز در این شهرستان افزایش پیدا کرده است که با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی افزود: همچنین با توجه به کمبود آب به مشترکان پرمصرف آب تذکر داده می شود در صورت رعایت نکردن با آنان برخورد می شود.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: امروز مهم ترین دغدغه بحث آسیب های اجتماعی مفاسد اخلاقی، اعتیاد، طلاق، نزاع و درگیری و حاشیه نشینی است که دشمن روی آنان برنامه ریزی کرده است.
سردار علیرضا مظاهری با بیان اینکه کوچکترین و تاثیرگذارترین موضوع در آسیب های اجتماعی خانواده ها هستند اظهار داشت: با توجه به افزایش تلفات جاده ای تعداد جانباختگان در این استان 55 درصد کاهش داشته که در سه ماه نخست امسال 11 نفر در حوادث جاده ای فوت کرده اند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار