مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال پنبه در سطح پنج هزار و 851 هکتار از اراضی این استان کشت شده است.
کد خبر: ۶۳۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 19 July 2018

محمدنقی کاظمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه کشت این محصول در این استان تمام شده است اظهار داشت: سال گذشته 6 هزار و 300 هکتار پنبه در اراضی کشاورزی خراسان شمالی کشت شده بود.
وی با بیان اینکه پیش بینی میانگین عملکرد تولید در هر هکتار2هزار و 600 کیلوگرم است گفت: 57 درصد از مزارع این استان از رودخانه های فصلی مشروب می شوند که اگر تنش ها افزایش پیدا کند عملکرد تولید این محصول کاهش پیدا خواهد کرد.
کاظمیان تعداد پنبه کاران این استان را 2 هزار و 831 نفر عنوان کرد و افزود: میانگین سطح پنبه زارهای کشاورزان خراسان شمالی یک تا یک و نیم هکتار است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 133 تن بذر مصرفی و اصلاح شده از ارقام پنبه ورامین و خرداد توزیع شد، پنبه کاران امسال ارقام های جدیدی نیز از جمله ارمغان، ساجدی، و بذور وارداتی لیدر از کشور یونان را نیز کشت کرده اند.
کاظمیان افزود: امسال بحث واردات را کم تر خواهیم داشت، کند قیمت هر کیلوگرم وش پنبه 31 هزار و 964 ریال است.
به گفته وی کشت پنبه از دهه دوم فروردین ماه شروع شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد که شهرستان مانه و سملقان با پنج هزار هکتار بیشترین و بعد آن در اسفراین و جاجرم کشت می شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان 300 هزار هکتار اراضی زراعی و مابقی دیم است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار