استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قطب شدن این استان واقع در شمال شرق کشور و با قومیت های گوناگون در موسیقی مقامی موافقت کرده است.
کد خبر: ۶۳۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 20 July 2018

محمد رضا صالحی پنجشنبه شب درآیین پایینی سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی اظهار کرد: پژوهشگران و هنرمندان کمک کنند تابنیان های علمی، باستانی و تاریخی موسیقی مقامی استان به عنوان نمونه معرفی شود واین جشنواره فرصتی است تا مبانی پایتخت شدن استان در موسیقی مقامی مهیا شود.
وی افزود: این جشنواره فرصت تولید وتولد برای جوان های نورسته موسیقی مقامی با نفس پیران این عرصه فراهم کرده است ومجالی برای پیش بردن کاروان شادی و سرور برای مردم استان است.
صالحی گفت: به علت تنوع زیاد سبک خاصی در موسیقی مقامی خراسان شمالی مشاهده نمی شود و این امر باعث شده موسیقی مقامی دربین اقوام مختلف استان رشد کند.
وی ازهنرمندان و فعال این عرصه دراستان خواست با پژوهش و شناخت و معرفی زوایای پنهان این حوزه و توجه به فعال کردن بخش اقتصاد هنر سبب درآمد زایی برای استان شوند .
به گزارش ایرنا سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی به مدت 2 روز در شهرستان اسفراین برگزارشد و پنجشنبه شب با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی بامعرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد .
شهرستان 120هزار نفری خراسان شمالی در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار