مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی گفت: شکارچیان متخلف یک راس قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده سالوک دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۳۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 22 July 2018

سید اصغر مطهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شکارچیان غیرمجاز به پرداخت جزای نقدی محکوم شده و علاوه بر آن، 100 میلیون ریال بابت ضرر و خسارت های وارد شده به محیط زیست پرداخت می کنند.
وی افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل منطقه حفاظت شده سالوک، متوجه حضور یک نفر به همراه یک سر الاغ شده و موفق به کشف لاشه یک راس قوچ وحشی شدند.
وی گفت: یکی از متهمان، پس از تیراندازی و شکار، لاشه را به عنوان بارکش به فرد دیگری داده بود تا در محل روستا تحویل بگیرد که دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از محکومیت عامل تهدید علیه بهداشت عمومی در اسفراین به 6 ماه حبس خبر داد و گفت: اواخر سال گذشته مدیرعامل یک واحد صنعتی بدلیل عدم اجرای طرح خود اظهاری و آلودگی هوا پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
مطهری اظهار داشت: این واحد صنعتی چند بار اخطار دریافت کرده بود و به صورت حضوری نیز تذکرها برای رفع آلودگی و نکات لازم داده شد اما اقدامی از سوی مسئول واحد برای رفع آلایندگی انجام نشد.
وی افزود: در رسیدگی به این پرونده، متهم برای ارتکاب جرم تهدید علیه بهداشت عمومی ناشی از نصب نشدن پایش آنلاین و فیلترهای غبارگیر که سبب آلودگی هوا بود، به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

* تحویل یک راس بره گوسفند وحشی به محیط زیست گرمه
مطهری در بخش دیگر سخنان خود از تحویل یک راس بره گوسفند وحشی به محیط زیست شهرستان گرمه خبر داد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی گفت: این بره گوسفند وحشی در تاریکی شب از مادر خود جدا و وارد باغ و زمین های کشاورزی شده بود که توسط یکی از کشاورزان زنده گیری و به اداره محیط زیست شهرستان گرمه تحویل داده شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار