معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال 200 سوادآموز دوره انتقال در این استان نحوه کار با رایانه را فرا می گیرند.
کد خبر: ۶۳۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 22 July 2018

مهدی مودی روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه سوادآموزان دوره انتقال این استان امسال یکهزار و 556 نفر هستند اظهار داشت: کلاس های آی سی دی ال در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح به صورت آزمایشی در یک شهرستان استان برگزار شده بود گفت: امسال در بجنورد 100 سوادآموز و شیروان و اسفراین هر کدام 50 سوادآموز مهارت های لازم در خصوص رایانه را فرا خواهند گرفت.
مودی با بیان اینکه هر سوادآموز 60 ساعت مهارت های رایانه را آموزش می بیند افزود: کار با رایانه، پرداخت های اینترنتی، تایپ و غیره از جمله اهداف اجرای این طرح برای سوادآموزان دوره انتقال خراسان شمالی است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه برای آموزش طرح آی سی دی ال در این استان 20 نفر از همکاران فرهنگی فعالیت خواهند داشت گفت: آموزش سوادآموزان دوره انتقال 600 ساعت، دوره تحکیم 70 ساعت حضوری و دوره سوادآموزی 400 ساعت است.
مودی افزود: ثبت نام سوادآموزان دوره انتقال از اول شهریورماه شروع و تا 15 آبان ماه و دوره تحکیم و سوادآموزی از اول تیرماه تا پایان آذرماه ادامه دارد.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از 6 سال در این استان از میانگین کشوری 4.3 درصد عقب تر است.
خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای 6 سال در جایگاه 24 ام در میان استان های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش های زیادی که انجام شده، هنوز هم در این استان بیسواد وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار