فرماندار شهرستان مرزی رازو جرگلان گفت: جاری شدن سیل روز یکشنبه 28میلیارد و 100میلیون ریال به تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی این دیار خسارت زد.
کد خبر: ۶۳۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 23 July 2018

محمد زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش های رگباری تابستانی در این شهرستان سبب جاری شدن سیل و خسارت به حوزه های راه روستایی، آب شهری، جهاد کشاورزی، برق و تاسیسات شهرداری شده است.
وی افزود: سیل باعث رسوب گذاری در 20کیلومتر جاده روستایی بخش غلامان شد که هم اکنون با تلاش عوامل راهداری این مشکل برطرف شده است.
فرماندار رازو جرگلان میزان خسارت به بخش آب روستایی و شهری این شهرستان را 9 میلیارد ریال دانست و افزود: تخریب چشمه غلامان و تخریب گابیون از جمله خسارت ها به حوزه آب روستایی است و در بخش شهری هم به شبکه آب، راه و چشمه ها خسارت وارد شده است.
زارعی گفت: سیل با تخریب کانال های بتنی و سنتی، رسوبگذاری اراضی زراعی و باغی و تخریب جاده بین مزارع 14میلیارد ریال به این بخش خسارت زده است.
وی افزود: سیل 100میلیون ریال به حوزه برق شهرستان و پنج میلیارد ریال نیز به تاسیسات شهری خسارت زده است.
بارش های رگباری باران روز گذشته در برخی شهرستان های خراسان شمالی سبب جاری شدن سیل دراین مناطق شد.
براساس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی این سامانه بارشی همراه با رگبار باران و رعد و برق تا چهارشنبه دراستان فعال خواهد بود.
شهرستان 70 هزار نفری رازو جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار