معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: هم اکنون 2میلیون دانش آموز عضو طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) هستند که این افراد آموزش های پایه امداد و کمک های اولیه را درمدارس کشور فرا گرفته اند.
کد خبر: ۶۳۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 23 July 2018

سعید بابابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اسفراین با بیان اینکه هم اکنون کانون های دانش آموزی جمعیت هلال احمر در هشت هزار مدرسه فعال است، اظهار داشت: بیش از 450 هزار نفرعضو این کانون ها هستند.
وی آموزش خودامدادی در مواقع حادثه و گسترش فعالیت های بشردوستانه در جامعه را دو هدف اصلی تشکل های دانش آموزی این سازمان دانست و افزود: کانونهای دانش آموزی هلال احمر در حوزه پیش گیری از آسیب های اجتماعی نیز با دفتر مراقبت های اجتماعی وزارت آموزش و پروش همکاری می کند.
بابایی گفت: جمعیت هلال احمر در این حوزه یکی از شرکای بزرگ طرح نماد (نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان) است که یک سال است با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر دراین خط فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه ورود به بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی واعتیاد برای دانش آموزان لزوما بطور مستقیم نباید باشد، گفت: فراهم کردن برنامه های مناسب اوقات فراغت برای دانش آموزان و آموزش مهارت های زندگی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی موثر است.
معاون پیش دبستانی ودانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: پیش گیری از آسیب های اجتماعی در 420مدرسه و 110خوابگاه دانش آموزی آموزش داده می شود.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکزخراسان شمالی قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار