مدیرکل دفترجذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی گفت: سهام 2 مجتمع بزرگ صنعتی فولاد و لوله گستر اسفراین امروز سه شنبه دوم مرداد ماه برای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته شد.
کد خبر: ۶۳۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 24 July 2018

مجید درخشانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در بزرگترین مزایده سازمان خصوصی در سال 97میزان 100درصد سهام مجتمع صنعتی اسفراین به ارزش 6هزار و116میلیارد ریال و 100درصد سهام شرکت لوله گستراسفراین به ارزش هزار و 639میلیارد ریال برای واگذاری به بخش خصوصی عرضه می شود.
وی افزود: این سومین باراست که سهام این دو شرکت بزرگ صنعتی استان خراسان شمالی برای واگذاری به بخش خصوصی مزایده گذاشته می شود.
به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت 140نوع فولاد آلیاژی را دارد.
شرکت لوله گستر اسفراین یکی از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) که به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری- مغزی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با هدف رفع نیاز کشور، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز احداث شد و با ظرفیت اسمی 100هزار تن در سال 1385 در این شهرستان به بهره برداری رسید.
این شرکت دارای پنج خط تولیدی شامل خط نورد، خط عملیات حرارتی، خط تکمیلی کیسینگ، خط تکمیلی تیوبینگ و خط کوپلینگ (اتصالات) بوده و با 642 نفر پرسنل در حال تولید و عرضه محصولات خود (از اندازه 1/9 تا 16 اینچ) به بازار مصرف است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار