رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانه و سملقان با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به طرح های روستایی و عشایر گفت: تاکنون 36 میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایر در این شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۳۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 24 July 2018

روح الله کاویانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سهم شهرستان از پرداخت این اعتبارات، پرداخت 672 میلیارد و 500 میلیون ریال است که تاکنون 396 طرح در کمیته فنی بررسی شده است.
وی افزود: 386 طرح به مبلغ 748 میلیارد و 400 میلیون ریال مصوب و به بانک ها معرفی شده است.
وی با بیان اینکه این تسهیلات در مناطق مرزی چهار درصد و در سایر مناطق 6 درصد است خاطرنشان کرد: مانه و سملقان یکی از قطب های کشاورزی استان است و ظرفیت های زیادی در این بخش دارد و البته بیشتر تسهیلات روستایی نیز در زمینه توسعه کشاورزی و دامداری بوده است.
کاویانی درباره پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر گفت: در این شهرستان 11 طرح به ارزش 25 میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات ارسال شده است که تا کنون پرداخت 15 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به این طرح ها مصوب شده است و پرداخت 10 میلیارد ریال نیز در دست بررسی است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانه و سملقان تصریح کرد: هشت میلیارد و 500 میلیون ریال از طرح های مصوب و معرفی شده به بانک های عامل، منجر به پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح گردشگری ایجاد هتل در منطقه قاضی یکی از طرح های مهم اشتغالزایی است که برای کمک به اجرای آن 6 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانه و سملقان با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات در طرح های اشتغال فراگیر، 18 درصد است گفت: دولت 2 تا 6 درصد یارانه به این تسیهلات اختصاص داده است با این وجود بالا بودن میزان سود سبب شده تا متقاضیان از این تسهیلات استقبال نکنند.
نرخ بیکاری خراسان شمالی پارسال 11.8 درصد بود که این رقم امسال به 9.9 درصد کاهش یافته است.
هم اکنون سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی 39.6 درصد، صنعت 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
سهم این استان در اشتغال حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشوری است اما در بخش صنعت و خدمات پایین تر است؛ خراسان شمالی با دارا بودن 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی، ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال در این حوزه دارد که می توان با راه اندازی کارخانه ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط در این بخش اشتغال پایدار زیادی ایجاد کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار