سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: با وجود اینکه تنها چهار ماه از سال جاری گذشته، 40 درصد از اعتبارات عمرانی استان از منابع مختلف تخصیص یافته است.
کد خبر: ۶۳۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 25 July 2018

احسانعلی عالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اعتبارات پروژه های ملی استانی شده استان با 84 درصد تخصیص 97 در خزانه است و به طور میانگین 40 درصد از اعتبارات سایر پروژه ها از منابع مختلف تخصیص یافته و در خزانه است.
وی با بیان اینکه در طول سال گذشته میانگین تخصیص اعتبارات 47 درصد بود افزود: امسال بر اساس ارتباط با سازمان برنامه و بودجه و پیگیری های انجام شده تخصیص اعتبارات خوب بوده است و از مدیران انتظار می رود سریع تر مبادله موافقت نامه ها را انجام دهند.

* تدوین برنامه جامع توسعه برای استان
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در استان، این است که تا کنون برنامه جامع توسعه نداشتیم.
وی افزود: ابتدای امسال تدوین برنامه جامع توسعه استان مصوب شد و اکنون تمام شهرستان ها برنامه مصوب برای توسعه دارند.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت جلوگیری از آغاز پروژه های جدید و تلاش برای تکمیل پروژه های ناتمام است گفت: شاید این سخت باشد که پروژه جدید آغاز نشود.
وی با انتقاد از طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها گفت: تمام هم و غم ما این است که پروژه جدید آغاز نشود و به زمان بهره برداری از پروژه های ناتمام سرعت داده شود.

* طولانی شدن برخی پروژه ها
عالی اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری در جاجرم، 10 سال است که برای پنج میلیارد ریال معطل و ناتمام مانده است و این نمونه ای از پروژه های ناتمام است.
وی گفت: این پروژه فرهنگی در حالی ناتمام مانده است که ایجاد بسترها برای فعالیت های فرهنگی و هنری در ایجاد نشاط و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش بسیار موثری دارد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون برنامه برای توسعه استان تعریف شده و مشخص است و فرمانداران موظف هستند آن را اجرا کنند.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: برنامه های خوبی برای استان پیش بینی شده و تحول خوبی و جهش برای توسعه در استان ایجاد خواهد شد.

* جذب تمام اعتبارات
عالی گفت: اکنون با تلاش های انجام شده تمام 2 هزار و 400 میلیارد ریال جذب شده است و اجازه ندادیم حتی یک ریال از اعتبارات بازگشت داده شود.
وی درباره تاثیرگذاری نوسان نرخ ارز در اجرای پروژه های عمرانی و عدم رغبت پیمانکاران به اجرای پروژه ها گفت: تاثیر نوسان نرخ ارز در این زمینه زیاد و موثر نیست.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: عده ای در این جو روانی، به دنبال منفعت شخصی خود هستند و سود شخصی را به منفعت ملی ترجیح می دهند.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان برنامه و بودجه حمایت از پیمانکاران است گفت: به هیچ عنوان مشکلی برای فعالیت پیمانکاران نیست و ما نیز تلاش داریم تا پیمانکاران سرپا باشند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار