رئیس آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:
2 هزار و 745 نوآموز در ارزیابی اولیه مربوط به طرح سنجش به مدارس عادی معرفی شدند.
کد خبر: ۶۳۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۰ 30 July 2018

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با اشاره به این که از 5 تیر ماه تاکنون 3 هزار و 622 نوآموز مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته اند، گفت: 877 نوآموز در ارزیابی اولیه به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند و 145 نوآموز در ارزیابی های طرح سنجش به مشکل بینایی مشکوک بودند.
«علی متقیان» با اشاره به این که 598 نوآموز در آزمون سنجش آمادگی تحصیلی (مرحله اول) نمره لازم را کسب نکردند، افزود: 98 نوآموز در این سنجش مشکوک به بیش از یک مشکل در زمینه های مختلف بودند.
وی تعداد نوآموزانی را که دارای مشکل بینایی- آمادگی تحصیلی بودند 61 نفر و تعداد نوآموزانی را که دارای مشکل شنوایی – آمادگی تحصیلی بودند 22 نفر ذکر کرد و ادامه داد: 17 نوآموز دارای مشکل بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی بودند. وی مهم‌ترین هدف از اجرای طرح سنجش را تشخیص و پیشگیری از بروز بیماری‌ها و جلوگیری از تشدید معلولیت‌ها با شناسایی آن‌ها در زمان طلایی بازپروری اعلام و اظهارکرد: کمک به بهبود کیفی آموزش در مدارس عادی با شناسایی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی، دیرآموز و آموزش مناسب آن‌ها و جلوگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیل با شناسایی دانش‌آموزان آسیب‌دیده در حیطه‌های شنوایی، بینایی و جسمی - حرکتی از دیگر اهداف اجرای طرح سنجش است.
وی ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی - حرکتی، بررسی وضعیت ایمن‌سازی، پایش رشد و بررسی بهداشت دهان و دندان را از جمله خدماتی ذکر کرد که در پایگاه های سنجش ارائه می شود./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار