خبرهای اختصاصی در گفت و گو با معاون استاندار
حذف بیکاری از 8 روستا به عنوان پایلوت، تعیین 8 روستای سبز و نیز 8 روستای هدف گردشگری به عنوان پایلوت، موضوعی است که اواخر سال گذشته در دستور کار دولت در خراسان شمالی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۳۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶ 01 August 2018

حذف بیکاری از 8 روستا به عنوان پایلوت، تعیین 8 روستای سبز و نیز 8 روستای هدف گردشگری به عنوان پایلوت، موضوعی است که اواخر سال گذشته در دستور کار دولت در خراسان شمالی قرار گرفت. اما برای این روستاها چه کارهایی انجام شد و برنامه ریزی ها در این رابطه به کجا رسید؟ در مطلب پیش رو، مصاحبه روزنامه خراسان شمالی را با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار در رابطه با حذف بیکاری از چهره 8 روستا می خوانید که قرار است تا هفته دولت این برنامه اجرا شود. «پورعیسی» در این باره گفت: از هر شهرستان یک روستا به عنوان پایلوت روستای بدون بیکار انتخاب، ظرفیت ها و طرح توسعه روستا مطالعه و برای حذف بیکاری از این روستاها برنامه ریزی شد.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان شمالی افزود: روستاهای اسپاخو در مانه و سملقان، فیروزه در بجنورد، جعفرآباد در فاروج، بیگان در شیروان، امیرآباد در جاجرم، حسین آبادخانکور در اسفراین، گوینیک در راز و جرگلان و آرمادلو در گرمه به عنوان روستاهای پایلوت بدون بیکار انتخاب شدند.وی اظهارکرد: این روستاها طبق نظر فرمانداران شهرستان ها و با در نظر گرفتن شاخص هایی از جمله میزان مشارکت اهالی، جمعیت و راه ارتباطی انتخاب شدند.
وی افزود: طبق برنامه ریزی ها و طرح اولیه، قرار است تا هفته دولت حذف بیکاری در این روستاها اعلام و جشن گرفته شود، به همین منظور برای تمامی این روستاها زنجیره ارزش تعریف و دوره های آموزش عمومی و تخصصی در حوزه های فنی و حرفه ای، کشاورزی، گردشگری و کسب و کار برای اهالی آن ها برگزار شده است.
«پورعیسی» گفت: در همین رابطه، 510 متقاضی از مجموع 8 روستا برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی به میزان 37 میلیارد تومان در حوزه های عمومی و تخصصی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند که پس از انجام مراحل اداری و قانونی از سوی بانک، تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.وی ادامه داد: از طرفی زیرساخت های مبتنی بر اشتغال در این روستاها نیز احصا و دستگاه های متولی زیرساخت ها از جمله آب، برق و گاز برای فراهم کردن زیرساخت ها، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی معرفی شده اند و این سازمان مکلف است طبق زمان بندی، بودجه مورد نیاز برای انجام زیرساخت های این روستاها را اختصاص دهد تا بتوان به توسعه آن ها و در نتیجه حذف بیکاری از روستاها کمک کرد.وی بیان کرد: پس از این که اقدامات و برنامه ها در رابطه با این 8 روستای پایلوت انجام شد، مشکلات طرح احصا می شود تا بتوان با رفع آن ها، این طرح را به دیگر روستاهای خراسان شمالی هم تعمیم داد.
«پورعیسی» تأکید کرد: این طرح مقطعی نیست و قرار است به مرور در تمامی روستاهای خراسان شمالی اجرا شود تا شاهد حذف معضل بیکاری از روستاهای استان باشیم./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار