استاندار تأکید کرد؛
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت نظام آموزش و پرورش به ویژه تربیت معلم و نقش انسان ساز معلمان تصریح کرد: به تعبیر شهید رجایی، همه جا باید صرفه جویی داشت به نفع آموزش و پرورش و در آموزش و پرورش هم صرفه جویی داشت تا به نفع تربیت معلم بتوان هزینه کرد.
کد خبر: ۶۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 01 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا خباز صبح چهارشنبه در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه فرهنگیان استان گفت: تربیت شهروند خوب، هنر و وظیفه مهمی است که بر عهده معلمان گذاشته شده و فلاح و رستگاری جامعه از این مسیر می گذرد.
وی پرورش انسان ها را با فضیلت ترین کارها توصیف کرد و افزود: معلمان هستند که سرنوشت افراد و بلکه جوامع را تغییر می دهند و کار تربیت انسان ها در واقع کاری پیامبرگونه است.
استاندار خاطرنشان کرد: اندکی پس از پایان جنگ تحمیلی، مدیران آموزش و پرورش کشور خدمت حضرت امام(ره) رسیدند و وزیر وقت پیشنهاد داد که بازسازی کشور از آموزش و پرورش آغاز شود تا طی 2 دهه جامعه ای رشدیافته داشته باشیم و این پیشنهاد مورد موافقت رهبر کبیر انقلاب قرار گرفت. وی ادامه داد: اما حجم و شدت بالای خرابی های مناطق جنگ زده و خسارت هزار میلیارد دلاری جنگ تحمیلی به زیرساخت های کشور مانع از تأمین اعتبار و اجرای این طرح شد ولی اکنون فعالیت های دانشگاه فرهنگیان نقطه امیدواری برای جامعه ایجاد کرده است.
دکتر خباز با بیان این که با توجه به شرایط جامعه و تغییر نسل ها باید در نحوه ارتباط با نسل جدید و جامعه هدف آموزش و پرورش تغییرات لازم را لحاظ کرد، تربیت عملی را فراتر از زبانی دانست و آن را با اهمیت خواند. وی هم چنین لزوم تعامل بیشتر آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان را گوشزد کرد و گفت: هزینه کردن در آموزش و پرورش و تربیت معلم در حکم نوعی سرمایه گذاری برای ارتقای بهره وری جامعه است.
در این نشست، حبیب صفرزاده رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گزارش اجمالی از اقدامات جاری و توسعه ای این دانشگاه و پاره ای مشکلات پردیس های آن، هم چنین مطالبات اعضای هیئت علمی و دانشجویان ارائه کرد و مساعدت مقام عالی دولت در استان برای حل این مشکلات را خواستار شد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار