حجت‌الاسلام حسین سلیمانی :
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف در نشست خبری در خراسان شمالی ، مطالبات اوقاف از دستگاه های دولتی را مبلغ پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۶۳۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 04 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت‌الاسلام حسین سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پنج شنبه (یازدهم مردادماه) در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با بیان اینکه دستگاه های دولتی، پنج هزار میلیارد تومان به اوقاف بدهکار هستند، با تأکید بر پیگیری قانونی برای وصول مطالبات افزود: هرچند دستگاه ها در محدودیت مالی هستند اما درآمد حاصل از موقوفات باید به درستی و به موقع هزینه شود.
وی با بیان اینکه وقف هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و حتی قبل از اسلام و انقلاب هم وقف وجود داشته و با ورود اسلام وجهه قانونی و شرعی به خود گرفته است، اظهارداشت: در همه جای دنیا وقف بوده و هست به ویژه وقف علمی که بسیار مورد توجه بوده، به طور مثال دانشگاه هاروارد؛ نمونه ای از وقف علمی است.
حجت الاسلام سلیمانی، حتی بیشترین موقوفات در ایران را متعلق به دوره رضا شاه و با نیت عزاداری سیدالشهدا علیه السلام معرفی کرد که به عنوان پشتوانه ای برای علما در آن دوره محسوب می شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با بیان اینکه در حال حاضر وقف در حوزه عزاداری امام حسین علیه السلام در همه نقاط و به صورت کامل انجام شده است، بیشترین موقوفات مورد نیاز را در حوزه اشتغال، ازدواج و دارو و درمان اعلام کرد که باید نیت واقفان را به این سمت هدایت کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه به تازگی ۲۰ وقف نامه در وزارت امور خارجه پیدا شده که واقفان از کشورهای مختلف، وقف در حوزه های گوناگون را انجام داده اند، اظهارامیدواری کرد با ثبت موقوفات در سامانه جامع موقوفات، بسیاری از مشکلات این حوزه حل شود.
حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر اینکه ما طبق قانون موظف به مدیریت موقوفات هستیم ولی هیچ گونه اصراری برای این موضوع نداریم و اگر واقفان شرایط لازم را داشته باشند شخصا می تواند موقوفات خود را مدیریت کنند، از فعالیت ۹هزار متولی موقوفات در کشور خبر داد و این آمار در خراسان شمالی را ۱۰۰ متولی ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار