تاکید استاندار در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی:
استاندار خراسان شمالی در سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری ضمن توصیف فعالان اقتصادی به عنوان افسران جنگ اقتصادی، خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: برای حل مشکلات استان تعیین تکلیف موضوعات را به مرکز واگذار نکنید بلکه امور را باید داخل استان و با کمک یکدیگر حل کرد.
کد خبر: ۶۳۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 04 August 2018
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدرضا خباز در این نشست اظهار داشت: مشکلاتی که در حد اختیارات مدیران اجرایی است، باید در داخل استان حل شود و اگر موضوعی در حد اختیارات مدیران استانی نباشد، آن گاه باید به دنبال پیگیری آن از مرکز باشیم.
وی با اشاره وضعیت کنونی اقتصادی کشور تصریح کرد: بنا بر منویات رهبری در شرایط فعلی باید بخش خصوصی میدان دار اقتصاد کشور باشد بنابراین ما به عنوان نمایندگان دولت باید از بخش خصوصی حمایت کنیم و زمینه ساز توسعه آن باشیم.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال یکی از وظایف حاکمیت است که بخش خصوصی با ورود خود می تواند یاری کننده دولت در این حوزه باشد و باید زمینه های ارتباط بیشتر دولت با بخش خصوصی افزایش یابد و یادآور می شوم نبود ارتباط مناسب تولید کنندگان و فعالان بخش اقتصادی با تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان در دولت باعث افزایش مشکلات می شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی قابل تحریم نیست بنابراین می توانیم با ایجاد زمینه های ارتباط بین بخش خصوصی داخلی و خارجی توطئه های اقتصادی دشمنان را خنثی کنیم و تاکید می کنم یکی از راه های تنفس و سوپاپ اطمینان کشور ، مرز است که باید از به درستی از این ظرفیت بهره مند شد.
دکتر خباز ادامه داد: وجود ۳۰۱ کیلومتر مرز خراسان شمالی با کشور ترکمنستان فرصتی مغتنم است که باید از این قابلیت حداکثر استفاده را داشته باشیم؛ هم چنین بر توجه به روستاهای مرزی با هدف ماندگاری مرزنشیان تاکید دارم چرا که آنان عامل مهمی برای امنیت مرز کشور هستند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه خطاب به فعالان اقتصادی حاضر در نشست گفت: مشکلات شما مشکلات بنده است بنابراین پا به پای شما برای حل موضوعات گام برمی دارم و بنده اعتقاد دارم حل مشکلات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی از دلایل اصلی شکل گیری دستگاه های اجرایی و ادارات است.
دکتر خباز تصریح کرد: با اقتصاد دولتی و صرفا با تکیه بر نفت نمی توانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم بنابراین اعتقاد همه ما به لحاظ عقلی، شرعی و تکلیفی باید حمایت از فعالان اقتصادی در راستای سرافرازی و سربلندی کشور باشد و دولت با کنار گذاشتن نقش تصدی گری به دنبال نظارت و حمایت باشد.
وی هم چنین درباره لزوم افزایش ارتباط بین قوه مقننه و مجریه گفت: این دو قوه مانند نرم افزار و سخت افزار هستند که با تعامل با یکدیگر می توانند مشکلات را حل کنند و در شرایط کنونی که افزایش قیمت ارز از توطئه های دشمنان است و آمریکا با تمام وقاحت اعلام می کند نمی گذاریم جمهوری اسلامی چهلمین سالگشت پیروزی خود را ببیند، باید تمام توان خود را برای حل مشکلات اقتصادی به کار ببریم و دوباره تاکید می کنم در این جنگ اقتصادی فعالان اقتصادی افسران و سربازان اصلی هستند.
وی هم چنین بر اجرای مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: اعضای شورا باید پیشنهادهای خود در خصوص دستورکارهای جلسه را ارائه دهند و بعد از تصویب، به اجرای آن اهتمام داشته باشند.
دکتر خباز هم چنین خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دستور داد: ایجاد تعاونی فراگیر در شهرستان ها برای حمایت از روستانشینان در دستور کار باشد چرا که بی توجهی به مشکلات مناطق روستایی افزایش مهاجرت به شهر و گسترش حاشیه نشینی و مسائل و آسیب های مرتبط با آن را موجب می شود بنابراین توجه به توسعه روستایی الزامی است.
در حاشیه این نشست هم چنین دکتر خباز در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص الحاق شهرستان های قوچان و درگز به خراسان شمالی گفت: اگرچه ما به این موضوع تمایل داریم اما باید ساکنان این شهرستان ها خودشان نظر و پیشنهاد بدهند ولی یادآور می شوم در طرح اولیه تقسیم خراسان بزرگ، درگز و قوچان جزو خراسان شمالی دیده شده بود اما به دلایلی این موضوع منتفی شد و بنده تاکید می کنم الحاق آن ها به خراسان شمالی به نفع این مناطق است چرا که شهر مشهد هر ساله پذیرای میلیون ها زائر و طبیعی است بیشترین بودجه ها و اعتبارات به آن تعلق گیرد.
وی در خصوص بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو در شهرستان راز و جرگلان هم که از دیگر سوالات خبرنگاران بود، گفت: مسئولان استانی تمایل خود را برای بازگشایی این بازارچه اعلام کرده اند اما باید طرف مقابل نیز اعلام موافقت کند اما از آن ها فعلا با این توجیه که بازارچه ای در قوچان با همین هدف وجود دارد، تاکنون علامت مثبتی دریافت نکرده ایم ولی سفیر ایران در ترکمنستان درباره تحقق این موضوع بسیار امیدوار است.
در این نشست، نماینده مردم 5 شهرستان استان در مجلس هم اظهار داشت: اشتغال مهم ترین چالش و گره کور جامعه است و باید با رسیدن به این باور در پی اخذ تصمیمات اجرایی باشیم.
علی اکبری افزود: برای توسعه استان باید توسعه روستایی و بهره مندی از ظرفیت های بالقوه این حوزه اولویت باشد. وی ادامه داد: افزایش قیمت ارز می تواند تکان شدیدی برای کشور باشد تا برای جبران خدمات و برطرف کردن خلاهای موجود حرکت کنند و تنها به دنبال احصاء مشکلات نباشند بلکه برای حل آن راه حل اجرایی ارائه دهند. وی تاکید کرد: پیشنهادهای اتاق بازرگانی استان برای اصلاح قوانین به نمایندگان استان ارسال شود تا این نقطه نظرات به شکل طرح در مجلس ارائه شود.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار